עיתונאית המשתייכת לאופוזיציה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין נדקרה הערב (שני) ואושפזה במצב של תרדמת, לאחר שרוסי בן 48 בעל אזרחות ישראלית פרץ לתחנת הרדיו "ההד של רוסיה", שבה שהתה, ודקר אותה בצווארה. דקירתה של סגנית עורכת התחנה טטיאנה פלגנהאואר הגיעה לאחר ביקורת רבה שהועברה על תחנת הרדיו בכלי התקשורת הממלכתיים במדינה. 



פלגנהאואר, שידועה כמבקרת בוטה של הקרמלין, הותקפה לאחר שהחשוד ריסס גז פלפל על פניו של השומר שעמד בכניסה לבניין. תצלומים שפורסמו על ידי עובד בתחנה הציגו תיעוד של דם רב על הרצפה, שניתז ככל הנראה מגופה לאחר דקירה באמצעות סכין קפיצית.



פוטין. זכה לביקורת רבה בתחנת הרדיו. צילום: AFP
פוטין. זכה לביקורת רבה בתחנת הרדיו. צילום: AFP



"הוא לא צעק דבר, הכל נעשה בשקט. הוא ניגש אליה, חיבק אותה ואז דקר", סיפר סרגיי בונטמן, קולגה של הנפגעת, לכלי תקשורת רוסים. ממשרד הפנים הרוסי נמסר כי המניע למעשה הוא "שנאה אישית". באופן דומה, טענה סוכנות הידיעות אינטרפקס כי הפשע אינו קשור לפעילות העיתונאית שלה, וכי סביר להניח שמדובר ב"בריונות".



"סכסוך אישי בין טניה לתוקף הוא שטות גמורה. היא לא מכירה אותו", סיפר אחד העובדים בתחנה. בתוך כך, לפי דיווח במדינה שלא אומת, התוקף הוא בוריס גריץ, שטען כי העיתונאית הטרידה אותו מינית באמצעות "מגע טלפתי".