מייקל כהן, עורך דינו הפרטי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייחקר ביום היום (שלישי) בנוגע למעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016, כך מסרו מקורות לרשת CBNC האמריקאית. לפי הדיווח, כהן ישוחח עם חוקריו באופן פרטי ואף יופיע מחר בפני ועדת המודיעין של הסנאט.



כהן הועסק על ידי הנשיא בחברה שלו, וניהל מגעים עם הקרמלין ביחס לבניית מגדל טראמפ במוסקבה, אך המשא ומתן בנושא הסתיים ללא תוצאות. מאוחר יותר התברר כי כהן שלח הודעת מייל לדמיטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בו ביקש לסייע בבניית המגדל המדובר, אך פסקוב אמר לאחר מכן שהוא מעולם לא השיב להודעה.



טראמפ. החקירות נמשכות. צילום: AFP
טראמפ. החקירות נמשכות. צילום: AFP



פרקליטו של כהן לא הגיב לדיווח, אך בהצהרה בפני חוקרי הסנאט בחודש שעבר הוא כתב: "אני מתוודה כי לא היה לי שום קשר למעורבות רוסית בתהליך הבחירות שלנו". וועדת המודיעין של בית המשפט הזמינה את כהן אז כדי לדון במסמכים שקשורים אליו, ומאז הוא משתף פעולה עם הוועדה.



בתוך כך, היום פתחו צבאות ארה"ב, קוריאה הדרומית ויפן בתמרון משותף שבו יתרגלו מעקב אחר טילים, זאת בהכנה לאיום מסוג זה מטעם קוריאה הצפונית.


יש לציין כי תרגילים אלה נערכים כל כמה חודשים לאחר ההסכם שנחתם בין הצדדים במהלך פגישת ייעוץ ביטחוני בין נציגי סיאול ו-וושינגטון בשנה שעברה.



מוקדם יותר הכחישה ארה"ב את הדיווח לפיו מפציצים מסוג B-52, המצוידים בנשק גרעיני, נמצאים בכוננות הפעלה של 24 שעות. הדיווח בנושא הגיע מבכיר בחיל האוויר האמריקאי, שטען כי ההכנות להפצצה גרעינית אמריקאית החלו, ולכן המטוסים נמצאים בכוננות של יממה לפעולה בפעם הראשונה מאז המלחמה הקרה.



תמרון משותף של קוריאה הדרומית וארה"ב. צילום: AFP
תמרון משותף של קוריאה הדרומית וארה"ב. צילום: AFP



הגנרל דיוויד גולדפין אמר לאתר החדשות האמריקאי One Defense כי מנהיגי צבא ארה"ב נערכים להגיב לרמות חדשות של איום. "העולם הוא מקום מסוכן ויש לנו אנשים שמדברים בגלוי על השימוש בנשק גרעיני", אמר מפקד חיל האוויר האמריקאי, שהוסיף כי "אף על פי שלא ניתנה פקודה רשמית להרכבת ראשי נפץ גרעיניים אנחנו כבר נערכים לכך".



ואולם, לורה מקאנדרוס, דוברת מטעם חיל האוויר של ארה"ב, הכחישה את הדיווח בנושא ואמרה ל-CBNC כי אין תוכניות או הכנות להחזיר את המפציצים האמריקאים להיות תחת רמת כוננות של 24 שעות לתקיפה.