יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, הבטיח בראיון שפורסם היום (שלישי) בעיתון הגרדיאן הבריטי כי יחזיר את מדינתו ל"אסלאם המודרני". בן סלמאן, שמונה ליורש העצר ביוני האחרון, מבקש תמיכה גלובאלית על מנת להפוך את החברה בממלכה הסעודית לפתוחה יותר שמעצימה את אזרחיה ומחזרת אחר משקיעים מבחוץ.
בן סלמאן האשים את המהפכה האסלאמית שהתרחשה באיראן ב-1979 בהפיכתה של סעודיה למדינה נוקשה יותר. "מה שקרה ב-30 השנים האחרונות הוא לא סעודיה", אמר מה שקרה ב-30 השנים האחרונות הוא לא המזרח התיכון. אחרי המהפכה באיראן רצו להעתיק את המודל במדינות שונות, אחת מהם היא ערב הסעודית. לא ידענו כיצד להתמודד עם זה והבעיה התפשטה בכל העולם. עכשיו הזמן להיפטר מזה".
"אנחנו פשוט חוזרים למקורות שלנו - אסלאם מודרני שפתוח לעולם ולכל הדתות. 70 אחוזים מהסעודים הם בני 30 ומטה. לא נבזבז 30 שנים מחיינו להיאבק במחשבות קיצוניות, נהרוס אותן כבר עכשיו ומיד", אמר לפני כן במסיבת עיתונאים שקיים.

כזכור, סלמן מלך סעודיה הדיח ביוני האחרון במפתיע את יורש העצר הסעודי, אחיינו מוחמד בן נאיף עבד אל עזיז, ומינה במקומו לתפקיד את בנו, מוחמד בן סלמן בן ה-31. בהשפעת בן סלמאן, התיר המלך הסעודי בחודש שעבר לנשים להוציא רישיון נהיגה.

המלך הורה לשנות את חוקי התעבורה בממלכה, כולל מתן היתר לגברים ולנשים בשוויון מלא להוציא רישיון נהיגה. ועדה מיוחדת של משרדים ממשלתיים, בהשתתפות שרי הפנים, האוצר, העודה והרווחה – הוקמה למען יישום החוק. בהוראה שנשלחה לשר הפנים על ידי המלך, שמשמש גם כראש הממשלה, נאמר: "אנו מציינים את הדברים השליליים במניעת נהיגת נשים, וכן לדברים החיוביים במתן היתר לאישה לנהוג לפי כללי השריעה האסלאמית".