הממשל האמריקאי ישהה את הטיפול בבקשות לאישורי כניסה של פליטים מ-11 מדינות בסיכון גבוה. על פי הדיווח, שפורסם הלילה (רביעי) בסוכנות הידיעות רויטרס, הדברים הופיעו במזכר שחובר על ידי בכירים בממשל והועבר לעיון חברי קונגרס. במסמך נכתב כי הממשל יערוך "ניתוח סיכונים מפורט" לאזרחים מהמדינות המדוברות, ו"יסנן על פי סדר עדיפויות" בקשות שיגיעו מפליטי מדינות אחרות".



בתוך כך, בשבוע שעבר, שופט בבית המשפט הפדרלי של מדינת הוואי פסל את הגרסה החדשה של צו ההגירה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שעות ספורות בלבד לפני שזאת נכנסה לתוקף. הפסיקה באה בתגובה לעתירה של מדינת הוואי לחסום את הצו. זוהי הפעם השלישית בה צו ההגירה של הנשיא נפסל על ידי בית המשפט. 



השופט המחוזי דריק ווטסון, שפסל במרץ האחרון את הצו השני שהוציא טראמפ, היה גם הפעם השופט שסיכל את תוכניותיו של הנשיא. הוא קבע עוד דיון על היקף סמכויות הרשות המבצעת בכל הנוגע להגדרת מדיניות ההגירה, אך לעת עתה משמעות הדבר היא שהממשל אינו יכול להגביל כניסת נוסעים של שש משמונה המדינות, שהינן בעלות רוב מוסלמי. הצו החדש אסר את הכניסה לארה"ב לאזרחים מאיראן, לוב, סוריה, תימן, סומליה, צ'אד, קוריאה הצפונית וכן לבכירים מוונצואלה, אך העתירה לבית המשפט לא כללה את קוריאה הצפונית וונצואלה. הצו היה אמור להיכנס לתוקף במהלך יום רביעי, אך כאמור החלטת השופט מנעה זאת.



בנימוק ההחלטה שהתפרסה על פני 40 עמודים כתב ווטסון כי הצו האחרון "סובל מאותן מחלות בדיוק כמו קודמו". ווטסון גם כתב כי הצו "מפלה בבירור על בסיס לאום" באופן המנוגד לחוק הפדרלי ול"עקרונות היסוד של האומה הזאת".


הבית הלבן הגיב להחלטה ופרסם הצהרה בה נאמר כי הפסיקה של ווטסון מסוכנת ו"פוגעת במאמצי הנשיא לשמור על ביטחון העם האמריקאי ולאכוף את תקני הביטחון המינימליים לכניסה לארצות הברית. ההגבלות האלה חיוניות כדי להבטיח שאומות זרות יעמדו בתקני הביטחון המינימליים הנדרשים לשלמות מערכת ההגירה שלנו וביטחון האומה שלנו. אנו בטוחים בכך שהשופט יאשר בסופו של דבר את הצו החוקי וההכרחי של הנשיא וישיב במהירות את ההגנה החיונית לביטחון העם האמריקאי".

משרד החוץ האמריקאי אמר כי הוא הנחה את השגרירויות והקונסוליות ברחבי העולם להמשיך ולחדש את האשרות עבור אזרחי שש המדינות. הצו ייכנס לפועל בכל הנוגע לקוריאה הצפונית וונצואלה, אך במקרים אלו מדובר על מספר קטן מאוד של אנשים שיושפעו מההחלטה. דובר משרד המשפטים, איאן פריור, אמר כי עורכי הדין של הממשלה יערערו על ההחלטה בהקדם האפשרי.