סערת ההטרדות המיניות ברשת פוקס לא נרגעת: המגיש לשעבר ביל אוריילי האשים כי מבקריו "רוצים להרוג אותי" לאחר שעמיתתו לשעבר ברשת השמרנית מגאן קלי חשפה כי היא התלוננה נגדו על הטרדות מיניות. כמו כן, היא טוענת שבכירים בפוקס ניהלו מסע הכפשות נגד עובדות שהתלוננו.



אוריילי, אחד המגישים הבולטים ביותר של רשת החדשות פוקס, פוטר באפריל האחרון, חודש בלבד לאחר שהחוזה שלו הוארך בארבע שנים. זאת, מאחר ש"הניו יורק טיימס" חשף כי הוא שילם כ־13 מיליון דולר כדי להסדיר טענות נגדו על הטרדות מיניות. בסוף השבוע דיווח העיתון על מקרה נוסף שבו אוריילי שילם 32 מיליון דולר לליז וויהל, לשעבר פרשנית משפטית בפוקס, כדי לסיים את טענותיה כי היו להם "יחסים מיניים שלא בהסכמה", וכי הוא הטריד אותה מינית פעמים רבות.



מגאן קלי, שעזבה את פוקס בתחילת השנה ומגישה בחודש האחרון תוכנית בוקר בחדשות NBC, ניצלה ביום שני בבוקר את תוכניתה כדי לצאת למתקפה ישירה נגד אוריילי ונגד מעסיקיה לשעבר. "חדשות פוקס לא היו בדיוק סביבה ידידותית לקורבנות של הטרדה שרצו לדווח, לפי הניסיון שלי", אמרה. "עם זאת, הטענה של אוריילי שאף אחת לא התלוננה מעולם על ההתנהגות שלו אינה נכונה. אני יודעת, כי אני התלוננתי".



בהתייחסה לדיווח של "הטיימס" על ההסדר עם וויהל אמרה קלי כי זה "סכום שגורם ללסת להיפער". "או־ג'יי סימפסון נדרש לשלם למשפחות גולדמן ובראון סכום של 33.5 מיליון דולר על הרציחות של רון וניקול", אמרה. "מה לכל הרוחות מצדיק סכום כזה? איזה דברים נוראיים התרחשו?".



קלי גם הזמינה לתוכנית את ג'ולייט האדי כדי שתספר על ההסדר שאליו הגיעה גם היא עם אוריילי אחרי טענות להטרדה מינית. שעות ספורות לאחר ההופעה שלה בתוכנית, שבה היא לא סיפקה פרטים רבים בשל הסכם הסודיות שעליו חתמו, נמסר כי רשת פוקס פיטרה את אחיה ג'ון האדי, שהיה כתב בירושלים בשלוש השנים האחרונות. ברשת טענו כי הוא פוטר מפני שהיה מעורב לכאורה בעימות אלים שהתרחש מוקדם יותר החודש.



אוריילי, שהמשיך לטעון כי אין כל אמת בפרסומים וכי הוא מעולם לא היה מעורב בהטרדות המיניות המיוחסות לו, יצא למתקפת נגד. בראיון לתוכנית הרדיו של גלן בק הוא טען כי "מעולם לא הייתה לי בעיה כלשהי עם מגאן קלי" וכי "אני לא יודע למה היא עושה מה שהיא עושה. אני לא יודע למה. סייעתי לה באופן דרמטי בקריירה שלה". הוא אף פרסם מכתבים שלטענתו שלחה לו קלי ובהם הודתה לו.



ביום שני בלילה, בתוכניתו שמשודרת באינטרנט, המשיך אוריילי להתגונן והטיח האשמות בכל יריביו, ואפילו באלוהים. "האם אני כועס על אלוהים? כן, אני ממש זועם עליו", אמר. "הלוואי שהייתה לי יותר הגנה. הלוואי שהדברים האלה לא היו קורים. אני לא יכול להסביר לכם את זה. כן, אני ממש כועס עליו".



הוא הוסיף כי יריביו רוצים לרדוף אחריו עד שיראו אותו מת. "אם אני אמות מחר ואקבל הזדמנות, אני אומר 'למה עשיתם לי את זה? אתם לא יודעים שהילדים שלי הם שייענשו? והם חפים מפשע'", אמר. "אבל אז אני חושב לגבי אנשים שהיה להם קשה יותר ממני, הרבה יותר קשה. ואתם יודעים, יש לי פה גדול. אני מטרה. הם לא מטרות".



אוריילי יצא גם נגד כתבי "הטיימס", שלטענתו לא אהבו את ההצלחה של הספר שלו ואת הראיון שהעניק לאחרונה לשון האניטי בפוקס. "הם חזרו עם עוד זבל", התריס. "דיברתי איתם הפעם רק כדי לראות את השטן שאני צריך להתמודד איתו. ואני באמת מאמין שהאנשים האלה ב"ניו יורק טיימס" רוצים לפגוע באנשים שהם לא מסכימים איתם. הם לא רוצים אותי בשוק. הכל סביב זה".