אגף המודיעין בצה"ל זיהה וחשף את המפקד החדש של חיזבאללה בצד הסורי של רמת הגולן. זהו מוניר שעיטו המכונה חאג' האשם. החשיפה נעשתה בתדרוך של קצינים בכירים לכמה עיתונאים והיא כוללת גם פרטים על משפחתו. (נשוי עם ארבעה ילדים וכתובתו בדרום לבנון - י.מ). תכליתה להעביר מסר לפיו המודיעין הישראלי חדר עמוק לארגון השיעי לבנוני ומפקדיו הבכירים והזוטרים מוכרים.



שני המפקדים הקודמים של חיזבאללה בגבול עם ישראל ברמת הגולן נהרגו בפעולות המיוחסות לחיל האוויר. השניים גי'אהד מורנייה וסמיר קונטאר ניסו להקים תשתיות צבאיות לפעולות נגד ישראל. אפשר להניח כי בעקבות החלטת אמ"ן לחשוף אות שעיטו הוא ינקוט מעתה אמצעי זהירות גדולים יותר מחשש שישראל מבקשת לחסלו.



שעיטו בן ה-50 אחראי מטעם חיזבאללה על הגזרה של דרום סוריה בקו הערים דרעה שבגבול ירדן, דרך סווידא (הר הדרוזים) בואכה צפונה עד לחרמון. עיקר משימתו היא צבאית לסייע למשטר של בשאר אסד להלחם בארגוני המורדים, אך במקביל גם להכין תשתיות לעימות אפשרי בעתיד עם ישראל, שבמסגרתו ינסה חיזבאללה לפתוח שתי חזיתות: לבנון וסוריה. שעיטו ואנשיו פועלים בתאום עם צבא אסד, אך בעיקר הם מקבלים הוראות ומצייתים לפקוד של כוח אל קודס בראשות גנרל קאסם סולימני של משמרות המהפיכה האיראניים.



כפי שפורסם לראשונה במעריב לפני כחודשיים כוח חיזבאללה בקרבת הגבול עם ישראל - במרחק של עד 10 ק"מ - מונה כשלוש מאות לוחמים ומפקדים והם לבושים במדי צבא סוריה ונמצאים בבסיסי הצבא הסורי. עד כה הם לא פעלו נגד ישראל, אף שהשבוע טען שר הביטחון אביגדור ליברמן בניגוד לעמדת אמ"ן כי חיזבאללה אחראי לירי הרקטות - ארבעה במספר - שהיה בשבת לפנות בוקר מסוריה לרמת הגולן.



אתר החדשות הלבנוני "לבנון 24" דיווח אתמול כי ארגון חיזבאללה ייבצע נסיגה מלאה מסוריה בשנת 2018. על פי הדיווח, נסיגת חיזבאללה באה על רקע חששות הולכים וגוברים למלחמה קרובה עם ישראל. לדיווח לא קיים אישור נוסף ממקור אחר במדינה.
ביולי האחרון, הודיע נסראללה כי 2018 תהיה שנת הנסיגה מסוריה. לוחמי חיזבאללה קיבלו בברכה את הודעתו של נסראללה שעל פי ההערכה אמר את הדברים לאחר הסכם הפסקת האש שנחתם בין רוסיה לארה"ב. בתוך כך, דווח במדינה כי כטב"ם ישראלי סייר מעל שמי לבנון באיזור נקורה מעל העיירה תרמיש.