חבר מושבעים פדרלי בוושינגטון אישר הלילה (שבת) את הגשת כתבי האישום הראשונים בחקירת מעורבות רוסיה בבחירות 2016 בארצות הברית, שאותה מוביל התובע המיוחד רוברט מולר, כך לפי מקורות יודעי דבר שצוטטו ב-CNN. דובר צוות החקירה המיוחד בראשות מולר, שמונה להובילה בחודש מאי, סירב להתייחס לדיווח.



עם זאת, נכון לעכשיו שמותיהם של המואשמים לא פורסמו וגם ההאשמות נגדם, אך ההערכה היא שהם יובאו למעצר כבר ביום שני הקרוב, מסרו המקורות. על פי התקנות של חקירות מסוג זה, סגן התובע רוד רוזנשטיין מודע לכל כתבי האישום שמובאים לאישור חברי מושבעים.



פריבוס עם טראמפ. צילום: רויטרס
פריבוס עם טראמפ. צילום: רויטרס



ביום שישי האחרון עורכי דין בכירים שמסייעים בחקירת הנושא הרגיש נצפו כשהם נכנסים לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון, אליו הגיעו נציגי חבר המושבעים על מנת לשמוע עדות ביחס לפרשת "רוסיה גייט".



כזכור, זמן קצר לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ פיטר את ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, רוזנשטיין מינה את מולר לתפקיד התובע המיוחד, והוא מוסמך לחקור "כל נושא שעולה באופן ישיר או עקיף מהחקירה", כך לפי רוזנשטיין.



החקירה המדוברת, כידוע, מתמקדת בקשרים שניהל הקרמלין עם ראשי קמפיין הבחירות של טראמפ, לכאורה, כמו גם בניסיונו של הנשיא לפגוע בחקירה, כך על פי החשד.



לברוב וטראמפ. האם היה קשר בין הנשיא האמריקאי לקרמלין לפני הבחירות? צילום: רויטרס
לברוב וטראמפ. האם היה קשר בין הנשיא האמריקאי לקרמלין לפני הבחירות? צילום: רויטרס



לפני כשבועיים בלבד נחקר בנושא ראש הסגל לשעבר בבית הלבן ריינס פריבוס. עורך דינו וויליאם בורק אמר אז כי "פריבוס תושאל מרצון על ידי צוותו של התובע המיוחד ושמח לענות על כל השאלות שלהם". פריבוס עצמו, לעומת זאת, סירב להגיב.



פריבוס נחשב לשחקן מפתח בהבנת הפעולות שבהן נקט הנשיא משום שהוא נכח בפגישות רבות, ביניהן המפגש עם הנציגים הרוסים ודיונים שעסקו בפיטורי קומי.