על פי דיווחים הלילה (שני) בארצות הברית קוריאה הצפונית ביצעה במהלך סוף השבוע תרגיל ענק ויוצא דופן של פינוי ערים בחופה המזרחי לקראת תקיפה אמריקאית אפשרית. על פי ההערכות במידה ואכן תתבצע אחת כזאת היא תגיע מכיוון האוקיינוס השקט שם נמצאות יפן וגואם, שהיו שותפות לתרגיל המלחמה אותו ביצעה ארצות הברית באזור. בנוסף צפויים להיפגש נציגי דרום קוריאה וסין מחר בבייג'ינג על מנת לדון מצב ולנסות למצוא דרך להשיב את היציבות לאזור.



התרגול הצפון קוריאני מעיד כי המתיחות בינה לבין ממשל טראמפ עדיין נמצאת על אש גבוהה והחשש מפני מלחמה גרעינית הוא ממשי, לפחות מבחינת הנהגת הדיקטטורה המבודדת. הפעם האחרונה בה נערכו תרגילים מסוג זה, לכאורה, הייתה  ב-1994, אז גם גאתה המתיחות בין שתי המדינות שהיו ממש על סף עימות אפשרי.



קצין בדימוס של צבא קוריאה הדרומית אמר כי מדובר ב"תרגיל חסר תקדים לחלוטין". הקצין העונה לשם צ'ון ין בום אמר כי "מעולם לא שמעתי על סוג זה של תרגיל אימונים בעבר בקוריאה הצפונית, אבל אני לא מופתע. הם חייבים להבין עד כמה המצב רציני".

לקוריאה הצפונית יש לכאורה בסיס לחשש לאחר שלפני שבוע הנחה הנשיא דונלד טראמפ לשים בכוננות של 24 שעות ביממה מפציצים גרעיניים, כך על פי דווח במגזין הביטחוני "Defense One", שצוטט בהמשך בכלי התקשורת האמריקאים. המהלך של הצבת המפציצים, שיהיו מדגם B-52, לא נעשה מאז סוף המלחמה הקרה בשנת 1991. 

מפקד חיל האוויר האמריקאי, דיוויד גולפיין, אמר במהלך ביקורו בבסיס בארקסדייל שבמדינת לואיזיאנה כי "זהו עוד צעד להבטיח שאנחנו מוכנים. אנחנו לא מתכוננים לאירוע ספציפי אלא למציאות של המצב העולמי בו מצאנו את עצמנו". גולפיין הוסיף ש"הדבר לא ייעשה לשם הגנה מאירוע ספציפי, אלא יותר כדי להתמודד עם הסיטואציה הגלובאלית הנוכחית".

בסוף השבוע שקדם למהלך אמר מנכ"ל משרד החוץ של פיונגיאנג בכנס שהתקיים במוסקבה כי קוריאה הצפונית לא מתכוונת לקיים שיחות עם וושינגטון ביחס לתוכנית הגרעין שלה, זאת על פי דיווח של סוכנות הידיעות RIA. לדברי הבכיר הדיפלומטי, צ'ו סון הואי, אמריקה "תצטרך להשלים עם המצב הגרעיני של קוריאה הצפונית". "זה עניין של חיים ומות בשבילנו. המצב הנוכחי מעמיק את ההבנה שלנו שאנחנו זקוקים לנשק גרעיני כדי להדוף התקפה אפשרית", הוסיף סון-הואי.