צה"ל ביצע היום (שני) בצהריים פיצוץ מבוקר של מנהרה, שחדרה את הגדר סמוך לגבול רצועת עזה. על פי הודעת צה"ל, נוטרלה מנהרת טרור בשלבי בנייה אשר חדרה לשטח ישראל מאזור חאן יונס, וזאת באמצעות פיצוץ יזום. לפי דיווחים פלסטינים, בעקבות פיצוץ המנהרה נהרגו 7 פעילי ג'יהאד אסלאמי, ביניהם שני בכירים בארגון.



ארגון חמאס הגיב בחריפות לאירועים והוציא הודעה לפיה "הפשע הציוני הוא הסלמה חמורה נגד העם שלנו ונגד ההתנגדות שלנו, ומגיע במטרה להרוס את המאמצים להשבת האחדות הפלסטינית ולהנציח את הפילוג". ארגון פתח גינה את מה שכינה "הפשע הציוני שפגע בבני העם הפלסטיני ברצועת עזה, בא כדי להתחמק ממשפטי השחיתות של ממשלת ישראל, על חשבון דם העם שלנו".



הפלסטינים מאשימים את ישראל כי ההרוגים נפגעו מגז רעיל ולא נהרגו כתוצאה מהפיצוץ. מנהל בית החולים ״שוהדא אלאקצה״ אליו הובאו ההרוגים מפיצוץ המנהרה טען בשיחה עם התקשורת הפלסטינית: ״כל ההרוגים שהובאו לבית החולים לא נפגעו מהתמוטטות המנהרה, אלא מפגיעת גז רעיל שאנחנו פוגשים בפעם הראשונה״. לדבריו, ״טרם נעשה שימוש בגז כזה, שאין לנו מושג מה תכונותיו״.



"הפשע הציוני הזה הוא חלק ממדיניות הפשע של הכיבוש הישראלי נגד העם הפלסטיני, ובא כדי לטרוף את הקלפים ולהרוס את הפיוס", אמר סגן יו"ר המועצה המהפכנית של פתח, פאיז אבו עיטה. הארגון הדגיש את מחויבותו להשלים את הפיוס הפנים פלסטיני, בכל מחיר.



הפלסטינים הוסיפו כי ישראל ניתקה את החשמל מהאזור בו נמצאת המנהרה שפוצצה היום בגבול רצועת עזה. בדיווח פורסם עוד כי "מאמצי החילוץ הולכים ונעשים קשים". בכיר בג'יהאד האסלאמי, חאדר חביב, אמר כי "התוקפנות הישראלית על רצועת עזה באמצעות פיצוץ מנהרה של ההתנגדות, היא המשך של סדרה ארוכה של תוקפנות שלא הופסקה". בזרוע הצבאית של ארגון הטרור הודיעו לפעילים להיכנס לכוננות עליונה.



בשיחה לאתר "א-ריסאלה" של חמאס, הוסיף חביב כי "הג'יהאד האסלאמי יבחן את האופציות בהתייעצות עם כל הפלגים הפלסטינים, שעליהם לעמוד יחד כדי להגיב לתוקפנות הכיבוש. באפשרותנו לרסן את ישראל".