200 בני אדם נהרגו בקריסת מנהרה באתר הניסויים הגרעינים בקוריאה הצפונית, כך מדווחת רשת הטלווייזה היפנית "אסהי", שהתסמכה על מקור צפון קוריאני. על פי הדיווח, כמאה פועלים נהרגו הקרבסיה, שאירעה במהלך בניית המנהרה. מאה אנשים נוספים נהרגו בקריסה משנית במהלך פעולות החילוץ.  

לא ברור מתי אירעה הקריסה, אולם ייתכן שהיא קרתה בגלל היחלשות הקרקע בעקבות הניסוי הגרעיני השישי שביצעה פיונגיאנג בחודש שעבר. מומחים העריכו כי הניסויים שעורכת פינוגיאנג עלולים להביא לקריסת הקרקע באתר. 

הניסוי האחרון התרחש בתחילת ספטמבר, כשהמשטר הודיע כי ביצע "ניסוי מוצלח בפצצת מימן" מתקדמת שאותה פיתח לאחרונה. בעקבות הניסוי הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 6.3, כך לפי המכון הגאולוגי האמריקאי. ההודעה נמסרה לאחר שממשלתו של קים ג'ונג און הצהירה שתפרסם הודעה מיוחדת בעקבות האירועים האחרונים.

סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית KCNA הודיעה כי הניסוי שערכה נועד "לבחון ולאשר" את היכולת לשגר פצצת מימן באמצעות טיל בליסטי בין-יבשתי. "הוא ציין גם אירוע חשוב בהשגת היעד הסופי של השלמת היכולת הגרעינית של המדינה", אמרה KCNA. כזכור, ביולי ערכה קוריאה הצפונית ניסוי בטיל בליסטי שלפי הערכת מומחים מגיע לטווח פגיעה באדמת ארה"ב.

מוקדם יותר החודש הודיעה קוריאה הצפונית כי היא לא מתכוונת לקיים שיחות עם וושינגטון ביחס לתוכנית הגרעין שלה. לדברי מנכ"ל משרד החוץ בפיונגיאנג, צ'ו סון הואי, אמריקה "תצטרך להשלים עם המצב הגרעיני של קוריאה הצפונית". "זה עניין של חיים ומות בשבילנו. המצב הנוכחי מעמיק את ההבנה שלנו שאנחנו זקוקים לנשק גרעיני כדי להדוף התקפה אפשרית", הוסיף סון-הואי.

ההתבטאות האחרונה מגיעה לאחר צעד חסר תקדים של המדינה המסוגרת, שבמסגרתו היא פנתה לאוסטרליה בדרישה להרחיק את עצמה מממשלתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כך עולה מהצהרה של הממשלה האוסטרלית שפורסמה לפנות בוקר, לפיה היא קיבלה באחרונה מכתב בנושא מפיונגיאנג.