העיר ניו יורק מנסה להתאושש לאחר פיגוע הטרור הקטלני ביותר שחוותה בשנים האחרונות, בו לפחות שמונה בני אדם נרצחו וכ-12 נפצעו באירוע הדריסה שהתרחש בדרום מנהטן כאשר נהג משאית נסע בנתיב אופניים, ופגע בעשרות אנשים. 



תושב ניו יורק שעובד באזור בו אירע הפיגוע חיכה ברמזור על מנת לחצות את הרחוב כששמע צעקה וחשב כי מדובר תעלול לכבוד "האלווין" שחל אתמול בארה"ב, אבל נוכח לדעת כי לא כך הדבר. "הרמתי את הראש וראיתי משאית לבנה שנסעה בפראות על שביל האופניים, סיפר לרשת CNN, "אוטומטית, ידעתי שמשהו לא בסדר. אז, כשהלכתי לכיוון האירוע, ראיתי שני גברים ששכבו שם עם סימני צמיגים על גופם. אפשר היה לזהות מיד שהם מתים".
רמון קרוז, עד ראייה נוסף, סיפר על שראה: "הנהג סחב את רגלו ונראה מתוסכל, שרוי בפאניקה ומבולבל. אנשים רצו לידי ואמרו כי יש לו אקדח, אבל אני לא ראיתי שום אקדח".

פיגוע הדריסה בניו יורק. צילום: רויטרס


המחבל - נהג ב"אובר"



על פי דיווחים בכלי תקשורת המקומיים, המחבל, סייפולו סייפוב, אזרח אוזבקי בן 29, שדרס את הולכי הרגל, נכנס לארצות הברית בשנת 2010 מאוזבקיסטן, לאחר שזכה בהגרלת הגרין קארד שנערכת מדי שנה ע"י הממשלה. בחיפוש אחר כליו של סייפוב נמצא פתק המצביע על קשר ל'ארגון המדינה האסלאמית' (דאעש) - שטרם לקח אחריות על הפיגוע.



בששת החודשים האחרונים, סייפוב היה נהג של חברת "אובר". בחברה מסרו כי הוא עבר בדיקת רקע אבל עכשיו הורד מהאפליקציה. 


 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ בטוויטר בתגובה לאירוע: "בעיר ניו יורק, נראה כי ארעה עוד מתקפה של אדם חולה ומעוות. רשויות החוק עוקבות אחר האירוע מקרוב. לא בארה"ב!". מאוחר יותר צייץ שוב והודיע כי הורה להקשיח את מדיניות ההגירה: "הוריתי להגביר את הסינון על כניסת אזרחים זרים למדינה. להיות 'פוליטיקלי קורקט' זה בסדר, אבל לא בשביל זה". שר החוץ של ארגנטינה צייץ בטוויטר כי בין ההרוגים גם אזרחי מדינתו, אך לא נקב במספרם.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאסיו, אמר: "זה יום כואב מאוד, טרגדיה נוראה. מעשה טרור פחדני במיוחד שכוון כלפי אזרחים חפים מפשע. ישנם שמונה הרוגים. הפעולה כוונה לשבור את רוחנו. בחנו אותנו כעיר בעבר סמוך מאוד למקום התקרית. נגיב כמו שהגבנו תמיד- לא נישבר". דה בלסיו הודה לשוטר שירה בתוקף ועצר את האירוע. הוא קרא לתושבי ניו יורק לשמור על ערנות.  

רשת CNN דיווחה כי היחידה למלחמה בטרור של משטרת ניו יורק מסרה כי הנהג צעק "אללה אכבר" לאחר שיצא מהרכב. התקרית התרחשה סמוך לאתר בו שכנו בעבר מגדלי התאומים. ממשרד החוץ נמסר כי בשלב זה לא ידוע על ישראלים שנפגעו באירוע. הגברת הראשונה מלניה טראמפ גם הגיבה לפיגוע וצייצה בטוויטר כי "לבה נשבר" עבור ניו יורק וכי "מחשבותיה ותפילותיה" עם העיר.