המחבל שביצע את פיגוע הטרור בניו יורק, סייפולו סייפוב, נראה בחקירתו כאילו הוא "גאה" במעשה שביצע, כך אמר היום (רביעי) מקור בצוות החקירה  לרשת ABC. חוקרים פדרליים אספו צילומי וידאו וסטילס ממצלמות תנועה ובקרה לאורך נתיב הפיגוע. מצילומים אלה עולה כי סייפוב נהג בזהירות ובמהירות איטית עד שהוא נכנס לנתיב האופניים והחל להאיץ. החוקרים מעריכים כי זה מצביע על כך שהוא ידע היכן הוא רוצה להתחיל את המתקפה. הרשויות מחפשות במאגרי נתונים דיגיטליים על מנת לבדוק אם סייפוב סייר באתר האירוע לפני כן.

סייפוב בן ה-29 נולד באוזבקיסטן ועבר לארה"ב ב-2010. פתק שנכתב בכתב יד בערבית ונמצא ליד המשאית מצביע על נאמנות שלו לארגון "המדינה האסלאמית". לאחר שהגיע ארה"ב, הוא חי בתחילה במדינת אוהיו לפני שעבר לטמפה שבמדינת פלורידה. משם עבר לניו ג'רזי, שם חי עם אשתו ושלושת ילדיו במשך מספר שנים. הוא עבד כנהג "אובר" בחצי השנה האחרונה. החברה מסרה כי היא משתפת פעולה עם החקירה בעניין. 

 סייפולו סייפוב, המחבל מפיגוע הדריסה במנהטן. צילום: רשתות חברתיות
סייפולו סייפוב, המחבל מפיגוע הדריסה במנהטן. צילום: רשתות חברתיות

 

ב-2015, סייפוב רואיין על ידי סוכנים פדרליים מפני שהוא נרשם כאיש קשר של שני גברים ששמותיהם הופיעו ברשימת חשודים בטרור ושהגיעו לארה"ב מ"מדינות איום", נשארו בה לאחר פקיעת מועד הוויזה שלהם ואז נעלמו. עם זאת, סייפוב עצמו לא נחשד בטרור באותה עת. חוקרים שעקבו את פעילותו של סייפוב באינטרנט מצאו שם קשרים בינו לבין חשודים נוספים בטרור. עם זאת, ההערכה כרגע היא כי הוא מצא תעמולה של ארגון דאעש באינטרנט ואינו חלק מתא טרור. 

כזכור, סייפוב נהג אתמול במשאית על נתיב אופניים ופגע בעשרות אנשים. שמונה בני אדם נרצחו באירוע ו-15 נפצעו. בין ההרוגים חמישה אזרחים מארגנטינה, ביניהם יהודי בשם אריאל ארליך, ואזרחית בלגיה. סייפוב יצא אז מהרכב עם רובים מזויפים ורץ בעודו צועק "אללה אכבר". שוטר ירה בו ברגל ועצר אותו ובכך סיים את האירוע. הפיגוע הרצחני ארע סמוך לאתר בו שכנו בעבר מגדלי התאומים.