ארגון "המדינה האסלאמית" נטל הלילה (שישי) אחריות לפיגוע הדריסה בניו יורק שבו נרצחו שמונה בני אדם. בעיתון האינטרנטי "א-נאבה" של ארגון הטרור נכתב כי "התוקף הוא אחד מחיילי הח'ליפות". על פי סוכנות הידיעות רויטרס, ארגון הטרור לא סיפק הוכחה לכך שהוא עומד מאחורי הפיגוע, אלא רק טען כי הפיגוע בוצע בהשראתו. 

על פי הדיווחים, סייפוב הודה שצפה בסרטונים של דאעש לפני שדרס את הולכי הרגל בניו יורק. הוא אמר לגורמי החקירה כי הוא גאה שהרג שמונה בני אדם ופצע לפחות 11 נוספים. 

על פי דיווחים בכלי תקשורת המקומיים, המחבל, סייפולו סייפוב, אזרח אוזבקי בן 29, נכנס לארצות הברית בשנת 2010 מאוזבקיסטן, לאחר שזכה בהגרלת הגרין קארד שנערכת מדי שנה ע"י הממשלה. בששת החודשים האחרונים, סייפוב היה נהג של חברת "אובר". בחברה מסרו כי הוא עבר בדיקת רקע אבל עכשיו הורד מהאפליקציה. בעקבות הפיגוע, הודיע הנשיא דונלד טראמפ כי בכוונתו לבטל את הגרלת הגרין קארד, שדרכה נכנס המחבל לארצות הברית. 

אתמול התייחס הנשיא לדרישתו של סייפוב לתלות דגל של דאעש בחדר בית החולים בו הוא מאושפז, ואמר כי צריך להוציא אותו להורג. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו "המחבל מניו יורק היה שמח כשהוא ביקש לתלות את דגל דאעש בחדר בית החולים שלו. הוא הרג שמונה בני אדם, ופצע 12, צריך להוציא אותו להורג". יש לציין כי בניו יורק לא קיים עונש מוות מאז 2004 והוא נוגד את חוקתה, ההוצאה האחרונה להורג במדינה הייתה בשנת 1963.