טבח בטקסס: מעל 20 בני אדם, בהם תינוק בן שנתיים, נרצחו היום (ראשון) באירוע ירי שאירע במדינת טקסס בארצות הברית, בעיירה סאת'רלנד ספרינגס הממוקמת צפונית מזרחית לעיר סן אנטוניו, כשאדם חמוש נכנס לכנסייה בפטיסטית בזמן תפילת הבוקר של יום ראשון, פתח בירי וגרם להרוגים ופצועים רבים. היורה נורה ונהרג על ידי כוחות המשטרה שהגיעו למקום.

עדת ראייה העובדת בתחנת הדלק הסמוכה לזירת האירוע אמרה לרשת CNN כי היא שמעה 20 יריות שנורו בזמן התפילה. אנשים נוספים שגרים באזור דיווחו כי הם שמעו את היורה טוען את נשקו מספר פעמים.  הכומר בכנסיה אמר לרשת ABC כי בתו בת ה-14 נרצחה בטבח. "היתה ילדה מאוד יפה ומיוחדת", ציין. הטבח בטקסס נחשב לאירוע הירי עם מספר הנפגעים הרב ביותר שהתרחש בבית תפילה בארצות הברית.
 

 


 

 
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב לטבח בחשבון הטוויטר שלו. "שאלוהים ישמור על אזרחי סאת'רלנד ספרינגס בטקסס. כוחות הביטחון במקום. אני עוקב אחר הההתרחשויות מיפן", כתב טראמפ, שנמצא בתחילת מסעו בן השבועיים במדינות אסיה.

אלברט גאמז, מושל המחוז בו אירע הטבח אמר ל-CNN כי מספר ההרוגים עוד צפוי לטפס. "לבי נשבר", הוסיף, "אי אפשר לדעת איפה זה יכול לקרות. זה לא משנה איפה אתה נמצא. הקהילה הזאת קטנה ושקטה, והנה, זה קרה כאן".

בחודש שעבר - טבח בלאס וגאס

כזכור, ב-2 באוקטובר נכנס סטיבן פאדוק לחדרו בקומה ה-32 של מלון מנדליי ביי בלאס וגאס ופתח באש לעבר קהל של פסטיבל קאנטרי מעבר לכביש. 59 בני אדם נרצחו ומאות נפצעו, במה שהפך לאירוע הירי ההמוני הגדול בהיסטוריה המודרנית של ארצות הברית. פאדוק ירה בעצמו לאחר מכן בטרם הספיקו ככוחות המשטרה ללכוד אותו.

הרשויות בלאס וגאס עוד לא מצאו מניע לאירוע, שהוא הירי ההמוני הקטלני ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. על פי החשד, פאדוק, שהחזיק ברישיון טיסה אשר הצריך ממנו לעבור בדיקות פסיכיאטריות, סבל מהפרעה נפשית חמורה שלא נתגלתה. 


אירוע הירי בכנסייה הזכור מהשנים האחרונות בארצות הברית, התרחש ביוני לפני כשנתיים בו נהרגו תשעה בני אדם בכנסיית צ'רלסטון בדרום קרוליינה.

בשבוע שעבר אירע פיגוע דריסה בניו יורק, בו נהרגו שמונה אנשים. את הפיגוע ביצע, מהגר ממוצא אוזבקי בן 29 בשם סייפולו סייפוב, ששכר משאית ויצא איתה למסע הרצח שלו. 

הוא התנגש באוטובוס של בית ספר ואז יצא מהרכב. הוא אחז בשני רובים, שהיו ככל הנראה מזויפים, והחל לרוץ. מיד לאחר מכן הוא נורה ברגלו ופונה לבית החולים "בלוויו". משטרת ניו יורק מסרה כי נהג המשאית, ששכר אותה מסוכנות להשכרת רכב שעות לפני הפיגוע, נעצר. בחיפוש בכליו של סייפוב נמצא פתק המצביע על קשר ל'ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) - שנטל אחריות על ביצוע הפיגוע.