נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען לפנות בוקר (שני) בממסגרת ראיון לערוץ טלוויזיה אמריקאי כי הוא יהיה "שמח לשבת לשוחח עם כל מנהיג", תוך שהוא מציין כי הוא "בהחלט יהיה פתוח להיפגש ולשוחח גם עם מנהיג קוריאה הצפונית".



"הייתי יושב עם כל מי שאני רוצה, אני לא חושב שזה כוח או חולשה. פגישה עם אנשים היא לא דבר רע", אמר טראמפ. יש לציין כי הערות מנוגדות לאלו שיצאו מפיו בעבר, כאשר איים "להשמיד לחלוטין את פיונגיאנג" אם תאיים על ארצות הברית ובעלות בריתה.



טילרסון. טראמפ יצא נגדו בעקבות ניסיון לשוחח עם קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס
טילרסון. טראמפ יצא נגדו בעקבות ניסיון לשוחח עם קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס



בחודש שעבר הוא אף לעג למזכיר המדינה שלו, רקס טילרסון, בעקבות ניסיונו של האחרון לפעול בערוץ הדיפלומטי מול קים ג'ונג און. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו הוא כתב: "אמרתי לרקס טילרסון, מזכיר המדינה הנהדר שלנו, שהוא מבזבז את זמנו בניסיון לנהל משא ומתן עם איש הרקטות הקטן". הוא הוסיף כי "נעשה מה שצריך לעשות".



נראה כי עמדתו של המנהיג האמריקאי הפכה לקשוחה יותר במהלך החודשים האחרונים לאור ההתקדמות בתכנית הטילים של קים ג'ונג און. יש להזכיר כי מאז פבואר המדינה המסוגרת שיגרה 22 טילים כחלק מ-15 ניסויים.



פוטין. צילום: AFP
פוטין. צילום: AFP



עם זאת, זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה הצהיר שיהיה מוכן להיפגש עם קים ג'ונג און. למעשה, לפני בחירתו אמר טראמפ כי לא תהיה לו "שום בעיה" לפגוש את המנהיג הצפון קוריאני, כאשר בשלב מסוים אף רמז שיהיה מוכן לאכול המבורגר איתו.



בתוך כך, במסגרת ביקורו במזרח אסיה אישר הנשיא שיפגוש כמעט באופן ודאי את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשולי וועידת הפסגה שתיערך בוויטנאם בשלב מאוחר יותר במהלך ביקורו באזור, ויבקש את תמיכתו בהתנהלות הממשל האמריקאי מול משטרו של קים ג'ונג און. "אני חושב שזה צפוי שניפגש עם פוטין. אנחנו רוצים את עזרתו מול קוריאה הצפונית, ונפגוש עם המון מנהיגים אחרים".