בת הכומר, הכומר המחליף ורעייתו, אישה בהיריון ושלושה מילדיה ואם נוספת עם שניים מילדיה – הרוצח דווין פטריק קלי לא הבחין בין פעוטות ובין קשישים, בין הורים לבין ילדים, כאשר פתח באש בכנסייה הבפטיסטית הראשונה בעיירה הקטנה סת'רלנד ספרינגס בטקסס ביום ראשון ורצח 26 בני אדם, בני חמש עד 72. 

היום (שני) דווח כי קלי בן ה-26 מת לאחר ביצוע הטבח כתוצאה מירי עצמי. לדברי ג'ו טאקיט, השריף של מחוז ווילסון, בו נמצאת העיירה, התנהלו חילופי אש בין קלי לבין שני אזרחים חמושים במהלך המרדף אחריו לאחר הירי. "היו קצת חילופי אש בכביש, ואז הרכב של היורה נהרס", הוא אמר. "אני מעריך שברגע הזה הוא ירה בעצמו". ההערכה הראשונית היתה שקלי נורה על ידי אחד מהאזרחים בהם נתקל עם צאתו מהכנסייה.

"אי אפשר לדמיין את זה"

חמיו של החמוש התפללו בכנסייה שהותקפה אך לא היו בה בזמן הירי. "אנחנו יודעים שחמיו או חמיו לשעבר באו לכנסייה כאן מדי פעם", אמר טאקיט. "הם לא היו כאן אתמול". קלי, חייל לשעבר בחיל האוויר האמריקאי, שוחרר מהשירות עם קלון לאחר שתקף את אשתו ובנו. לאחר המשפט הוא הורד בדרגה וריצה שנת מאסר. עוד דווח כי בשבוע שעבר הוא העלה לחשבון הפייסבוק שלו, שבינתיים נמחק, תמונה של כלי נשק מסוג AR-15. 
 
רק בשבוע שעבר, כאשר נשא את הדרשה בתפילת יום ראשון בכנסייה של העיירה הקטנה בדרום טקסס, אמר הכומר הקבוע, פרנק פומרוי למאמינים כי "תראו שהבנתו של האל גדולה יותר משלנו וייתכן שיתרחשו דברים שלא תוכלו להבין, אבל עדיין תצטרכו לעשות מה שהאל מבקש מכם לעשות". 

דווין פטריק קלי, הכנסייה בטקסס בה בוצע הירי. צילום: רויטרס
דווין פטריק קלי, הכנסייה בטקסס בה בוצע הירי. צילום: רויטרס
 

שבוע לאחר מכן, שהה פומרוי באוקלהומה ועל כן נעדר באופן חריג מהתפילה בכנסייה הבפטיסטית הראשונה, בדיוק כאשר התרחש בה הטבח הקשה בתולדות טקסס, וגם רעייתו הייתה מחוץ לטקסס. כשהוא רחוק מכל בני קהילתו ומחבריו הקרובים, נאלץ הכומר לקבל את בשורת האיוב כאשר התברר לו כי בתו, אנבל רנה פומרוי (14), הייתה בין הנרצחים. "היא הייתה ילדה יפה, מיוחדת", אמר. הדוד, סקוט פומרוי, הוסיף כי "גן העדן בהחלט הרוויח מלאך יפה הבוקר עם עוד רבים אחרים". 
את מקומו של פומרוי בניהול התפילה מילא בריאן הולקומב, שגם נורה למוות יחד עם רעייתו מזה 25 שנה, קרלה, ששימשה מורה בבית ספר של יום ראשון. "אי אפשר לדמיין את זה", אמר הבן, סקוט הולקומב. "אבי היה אדם טוב ואהב לשאת דרשות. היה לו לב טוב. הם ידעו לאן הם הולכים, וזה מרגיע". 
האסון המשפחתי היה גדול יותר מאחר שכלתם של בני הזוג הולקומב, קריסטל, שהייתה בהיריון מתקדם, נרצחה יחד עם שלושה מתוך חמשת ילדיה. "היא אפילו לא שתתה, עישנה או משהו כזה. היא רק דאגה לילדים", אמר בן דודה, ניק אוהליג. "היא גידלה עזים ועשתה גבינה תוצרת בית. הם לא היו יוצאים לרקוד או משהו כזה. הם היו זוג מהדור הישן". 
ג'ואני וורד נרצחה יחד עם שניים מארבעת ילדיה - ברוק בת השש ואמילי בת השמונה. הרופאים בבית החולים ממשיכים להילחם על חייו של בן החורג של וורד, ריילנד (6), שנורה ארבע פעמים, בעוד שהבת הבכורה ריהאנה (9) ניצלה אחרי שהתחבאה מתחת לאחד הספסלים.