ראש ממשלת לבנון הפורש, סעד אל-חרירי, עזב את ריאד ונמצא בדרכו לאבו דאבי, כך דווח היום (שלישי) בכלי תקשורת בלבנון. ככל הנראה, הוא עשה זאת על מנת להזם את השמועות בלבנון כי הוא במעצר בית בסעודיה.

בתוך כך, סעודיה הפנתה אתמול אצבע מאשימה לעבר לבנון וטענה כי המדינה הכריזה מלחמה בעקבות התוקפנות מצד ארגון חיזבאללה. השר הסעודי לענייני המפרץ ת'מר א-סבהן אמר כי הם יתייחסו לממשלה הלבנונית "ככזו שהכריזה מלחמה בעקבות התוקפנות מצד חיזבאללה". זאת לאחר התפטרות ראש ממשלת לבנון אל חרירי לאחר חשד לניסיון התנקשות בו מצד הארגון.

א-סבהן הוסיף בראיון לרשת אל ערביה כי הסעודים יעצרו את חיזבאללה ויכריחו אותם "לחזור למערות מהם באו בדרום לבנון". "הלבנונים חייבים לדעת כי קיים הם חייבים להביא לתיקון המצב לפני ההגעה לנקודת האל חזור", תקף.

בדיווחים נכתב כי אל־חרירי הסביר את התפטרותו בכך ש"חיזבאללה הצליח ליצור עובדות בשטח בכוח הנשק שבידיו". הוא הסביר כי "אני חש סכנה לחיי ומרגיש כי יש קנוניה להתנקש בי", תוך שהוא מצביע על אווירה ציבורית "דומה לזו שהייתה בתקופה שלפני רצח רפיק אל־חרירי", אביו שנרצח בהתנקשות בחייו ב־14 בפברואר 2005. כזכור, חמישה מפעילי חיזבאללה נאשמים בהתנקשות זו. לדבריו של אל־חרירי, "ידיה של איראן באזור ייקטעו. בכל מקום שהיא מגיעה אליו - מגיעים עמה חורבן ומאבק עדתי". 
יומיים אחרי שנאלצה ליירט טיל ששוגר משטח תימן לעבר בירתה ריאד, סעודיה הניחה אתמול את האחריות למתקפה לפתחי איראן, הגדירה את המהלך כ"פעולה מלחמתית" והבהירה כי היא שומרת לעצמה את זכות ההגנה העצמית. "ההתנהלות האיראנית, יחד עם שליטתה במורדים החות'ים, היא מקור לאלימות כלפי כל המדינות באזור, ומהווה סכנה לשלום וליציבות סביב הים הפרסי ובעולם כולו", נאמר בהודעת הקואליציה הסעודית בתימן, שם נאמר גם כי שיגור הטיל הוא "פעולה מלחמתית נגד הממלכה הסעודית". 

על פי דובר הקואליציה, איראן סיפקה לידי המורדים החות'ים טילים בליסטיים, משגרים, מטוסים לא מאויישים אשר מסוגלים לשאת חומרי נפץ ומוקשים ימיים. בנוסף לכך, בתגובה לשיגור הודיעה ערב הסעודית על הטלת סגר מלא - אווירי, ימי ויבשתי - סביב תימן, וזאת במטרה "לעצור את זרימת הנשק לידי המורדים החות'ים".