איום אל מעבר לגבול: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הנמצא בביקור מדיני במזרח אסיה, אמר היום (שלישי) במסיבת עיתונאים בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, כי אם יידרש הוא מוכן להשתמש בכל העוצמה של צבא ארצות הברית כדי לעצור מתקפה צפון קוריאנית. הנשיא סייג את דבריו ואמר כי למרות שהוא מקווה שלא ייאלץ לעשות זאת, הוא מוכן לעשות כל מה שיידרש על מנת "למנוע מהדיקטטור הצפון הקוריאני לאיים על חיים ללא צורך". לדבריו, "אנחנו לא יכולים לאפשר לקים ג'ונג און לאיים על כל מה שבנינו".

לצד הרטוריקה התוקפנית, טראמפ ניסה גם להיות יותר רגוע, וקרא לפיונגיאנג "לעשות את הדבר הנכון", כשאמר: "אני רואה תזוזה", אך סירב להרחיב. "אני מתפללים לאלוהים שלא נצטרך להשתמש בכל היכולות הצבאיות של ארה"ב". 

טראמפ, שביקור המדיני במזרח אסיה יימשך 12 יום - הארוך ביותר של נשיא אמריקאי אי פעם - אמר עם הגיעו ליפן כי "לא כדאי לאף דיקטטור, אף משטר או אומה להמעיט בערכה של העוצמה והנחישות האמריקאית" והוסיף: "לעולם לא נהסס להגן על חירותנו". כמו כן, הוא ציין כי יחליט בקרוב האם להגדיר את קוריאה הצפונית כמדינה התומכת בטרור. 

בדברים שאמר בשיחה עם כתבים במהלך טיסתו אמר טראמפ כי קוריאה הצפונית היא "בעיה גדולה שיש לפתור אותה". "ב-25 השנים האחרונות הגישה של וושינגטון כלפי המדינה המבודדת הייתה כזו של חולשה מוחלטת", תקף.