נשיא איראן חסן רוחאני תקף את ערב הסעודית ואמר כי הטיל שנורה על ידי החות'ים לכיוון נמל התעופה בסעודיה, היו תגובה לתוקפנות שהמדינה הפגינה, כך דווח היום (רביעי) בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". "איך תושבי תימן יוכלו להגיב להפצצות מצד סעודיה, אם נאסר עליהם להשתמש בנשק שלהם? תפסיק את ההפגזה ותראה אם הם עושים אותו דבר", נכתב בסוכנות הידיעות "תסנים".



כזכור, בשבוע שעבר, החות'ים בתימן טענו כי שיגרו טיל בליסטי לעבר שדה התעופה "המלך חאלד" בריאד. גורמים בסעודיה אישרו כי מערך ההגנה האווירית הפיל טיל בליסטי ששוגר לעבר ריאד. סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית SPA הטילה את האשמה בשיגור הטיל על איראן. "תפקידה וההשפעה הישירה שלה על החות'ים בתימן בנושא הזה, מהווים מעשה תוקפי מצידה, המכוון למדינות השכנות לה ומאיים על השלום באזור".



רוחאני הוסיף: "סעודיה עשתה טעות אסטרטגית כשהתייחסה לארצות הברית ולישראל כחברות ולאיראן כאויבת". הוא טען כי "המעצמות ביקשו ליצור פערים והבדלים בין מדינות המזרח התיכון. מקווה ששליטים במדינות מסוימות באזור יבינו את המציאות". נשיא איראן האשים את סעודיה בהתערבות בסכסוכים פנימיים בסוריה ובאיראן. "הם מחזקים את דאעש", טען.