הצבא הסורי ובעלי בריתו, כולל ארגון החיזבאללה, כבשו היום (רביעי) את העיר אלבו קמאל, מעוז הגדול האחרון של "המדינה האסלאמית" בסוריה, כך אמר מפקד בכיר בכוחות המשטר. "המעוז האחרון של דאעש, אלבו קמאל, חופשי מהארגון", אמר הבכיר. הוא הוסיף כי מיליציות שיעיות עיראקיות לקחו חלק בכיבוש העיר הממוקמת בסוריה על גדת נהר הפרת סמוך לגבול העיראקי.
החיזבאללה היה "החלק המרכזי של הקרב על אלבו קמאל", אמר הבכיר הסורי, והוסיף שמאות אנשי מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן השתתפו בקרב. מוקדם יותר, ערוץ הטלוויזיה אל-מנאר של החיזבאללה דיווח כי הצבא ובעלי בריתו הטילו מצור על אלבו קמאל והחלו להתקדם לתוך העיר.

ארגון "המדינה האסלאמית" שימר את השליטה על כמה כפרים ואזורים מדבריים סמוכים בסוריה, בעיירה ובכמה כפרים סמוכים בעיראק ובמובלעות מפוזרות במקומות שונים בשתי המדינות.  



הדיווח מגיע פחות משבוע אחרי שסוריה הודיעה כי שחררה את העיר דיר א-זור. "הכוחות המזוינים, בשיתוף פעולה עם בעלות הברית של סוריה, שחררו את דיר א-זור לחלוטין מלפיתתו של ארגון הטרור דאעש", אמר אז גורם הצבאי.
ארגון המדינה האסלאמית שלט בעיר במשך שנים וצר על מובלעת של המשטר עד שצבא סוריה שחרר אותה בתחילת ספטמבר, ופתח בקרב על חלקי העיר המוחזקים ע"י דאעש. דיר א-זור, הנמצאת בגדה המערבית של נהר פרת, היא העיר הגדולה והחשובה ביותר במזרח סוריה. היא מהווה את המרכז של תעשיית הנפט הסורית.