שנה סוערת עברה על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מאז הלילה בו גרף ניצחון מפתיע מול יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. אך סקר שפורסם הלילה (חמישי) יכול להעניק לו מעט נחת בין שערורייה לשערורייה. על פי הסקר, טראמפ פופולרי יותר אצל מצביעים מאשר באוכלוסיה הכללית, והוא שומר על תמיכתם של רוב המצביעים לו.



על פי הסקר, 44% מהאנשים שהצביעו בבחירות בשנת 2016 הביעו דעה חיובית על הנשיא, זאת מול 37% תמיכה בציבור הכללי, כמו כן, עולה כי 85% מהאנשים שהצביעו לטראמפ בבחירות, היו עושים זאת היום שוב. תוצאות הסקר גם מאותתות למתמודדים רפובליקנים בבחירות החצי, שייערכו עוד שנה, שאל להם להתרחק מהנשיא ולהציג מדיניות נפרדת או נוגדת לו.



שליש מהמצביעים בווירג'יניה - מחאה נגד טראמפ



עם זאת, גם מועמדים שהיו מעוניינים להתרחק מהנשיא הססגוני, היו מתקשים בכך, לפחות על פי מיכאל מקדונלד, מומחה להתנהגות בוחרים באוניברסיטת פלורידה. אד גילספי, המועמד הרפובליקני לתפקיד מושל וירג'יניה, למשל, שאמנם הציג עמדות שמזכירות את עמדותיו של טראמפ, אך התרחק מהנשיא הלא פופולרי, הובס על ידי יריבו הדמוקרטי רלף נורת'ם.



האסטרטגיה של גילספי הייתה מקרה בוחן במפלגה הרפובליקנית, וההפסד שלו יצר דיון ער במפלגה בנוגע להכנות שלה לבחירות החצי. טראמפ עצמו טען בציוץ כי אם המועמד הרפובליקני לא היה מתרחק ממנו הוא היה מנצח, אך סקרי היציאה הראו כי כשליש מהמצביעים בבחירות במדינה ראו בהן הזדמנות להביע את חוסר שביעות רצונם מהנשיא, פי שניים מאלה שאמרו שבאו להביע את תמיכתם בו.



"במפלגה הרפובליקנית המשוכה העיקרית לא תהיה להוציא מהבית את התומכים השרופים, אלא את כל השאר", הסבירה את הדילמה העיקרית של המפלגה הסבירה אליין קמראק, מומחית בחירות, והעריכה שהרפובליקנים ייתקשו לנצח במרוצים צמודים בשל טראמפ.