לאחר שפורסם כי גורמים בלבנון מעריכים כי ראש הממשלה לשעבר, סעד אל חרירי מוחזק בערב הסעודית בניגוד לרצונו, הורה היום (רביעי) משרד החוץ בריאד לכל תושבי הממלכה השוהים בלבנון לצאת באופן מיידי משטח המדינה. 


מוקדם יותר בכיר בממשלה הלבנונית אמר כי הם מתכוונים לפנות למדינות זרות על מנת להבטיח את חזרתו לביירות. סעודיה ואל חרירי הכחישו כי הוא נמצא במעצר בית, והיום, בעקבות הדיווח, פרסם משרדו כי הוא נפגש היום עם שגריר צרפת בריאד ובימים האחרונים נפגש גם עם דיפלומטים ממדינות מערביות אחרות, כמו ארצות הברית ובריטניה. ברשת אל מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי נשיא לבנון, מישל עאון מנסה לפעול בצינורות הדיפלומטים כדי לחשוף את התעלומה סביב אל חרירי.

אל חרירי התפטר מראשות הממשלה בשבת, בהצהרה מפתיעה נשא בעודו בריאד, ושלח את לבנון למשבר פוליטי גדול והכניס את המדינה לתוך המאבק בין ערב הסעודית לאיראן. הוא נימק את התפטרותו בכך שהוא חש סכנה לחייו ובכך ש"חיזבאללה הצליח ליצור עובדות בשטח בכוח הנשק שבידיו".

בהצהרה שנשא ושודרה בטלוויזיה לאזרחי לבנון, הסביר ראש הממשלה המתפטר: "אני חש סכנה לחיי, ומרגיש כי יש קנוניה להתנקש בי". ראש ממשלת לבנון המתפטר האשים כי "האווירה הציבורית הקיימת דומה לזו שהייתה בתקופה שלפני רצח אבי, רפיק אל-חרירי ב-14 בפברואר 2005". עוד הצהיר אל-חרירי כי סירב להשתמש בנשק של חיזבאללה נגד אזרחי לבנון וסוריה, והדגיש: "לא נאפשר אף נשק חוץ מהנשק הלגיטימי של הרשויות בלבנון". לדבריו, "ידיה של איראן באזור ייקטעו. בכל מקום שהיא מגיעה אליו מגיע עמה חורבן ומאבק עדתי", הבהיר. "לא נקבל שלבנון תהיה בסיס לאיום על ביטחון האזור. איראן מעוניינת מאוד בהרס העולם הערבי, והרוע שהיא שולחת לאזור – יגיע אליה כבומרנג", הוסיף.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר בתגובה להתפטרות כי "מדובר בשיגעון סעודי". בפגישה פנימית עם מאות פעילים לבנונים הוסיף נסראללה: "נמתין לימים הקרובים כדי להחליט כיצד לפעול". לדברי מנהיג חיזבאללה, "אני לא רואה מלחמה קרובה. המלחמה הבאה תהיה גורלית ומוחצת".