סטיבן מילר, היועץ בכיר לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנושא מדיניות, תושאל על מעורבותו בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנה שעברה, כך אמרו גורמים המעורים בחקירה, שדבריהם הובאו הלילה (שישי) ברשת CNN.



בעקבות תשאול מילר, החקירה, אותה מנהל התובע המיוחד רוברט מולר, מגיעה למעגל הקרוב לנשיא טראמפ, מאחר ומדובר ביועץ הבכיר ביותר עד כה שעימו דיברו החוקרים.



על פי הדיווח ברשת החדשות האמריקאית, מילר תושאל בין היתר על מעורבותו בפיטורי ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי. מוקדם יותר השנה, מילר עזר לטראמפ לכתוב תזכיר המסביר למה טראמפ פיטר את קומי, כך לפי הגורמים.



שומר ראש של טראמפ: "הרוסים הציעו לשלוח חמש נשים לחדרו"



מוקדם יותר דווח כי קית' שילר, שומר ראש לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העיד בפני הקונגרס כי המנהיג האמריקאי "קיבל הצעה לשלוח חמש נשים לחדרו בעת ביקור במוסקבה ב-2013, אך דחה את ההצעה", כך לפי כלי תקשורת בארצות הברית. 

שלושה מקורות, המעורים בעדותו של שילר, מסרו כי הוא אמר לחברי ועדת המודיעין כי ההצעה הגיעה ממשתתף רוסי בישיבת עסקים שטראמפ נכח בה לפני תחרות מיס יוניברס לשנת 2013.

בתוך כך, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי ארה"ב מעוניינת לפגוע בבחירות בארצו. פוטין אמר כי הממשל האמריקאי מעוניין ליצור בעיות בבחירות לנשיאות ברוסיה בתגובה למעורבות הרוסית כביכול בבחירות 2016 בארה"ב, כך דיווחה סוכנות ידיעות רוסית. כזכור, שלוש סוכנויות ביון בארה"ב, ה-FBI, ה-CIA, וה-NSA העריכו כי ממשלת רוסיה, בהוראתו האישית של פוטין, פתחה בקמפיין סייבר ותעמולה על מנת להשפיע על הבחירות לנשיאות ב-2016. 

לפי הערכת המודיעין האמריקאית, האקרים רוסים חדרו למחשבי המפלגה הדמוקרטית והעבירו אימיילים לאתר "וויקיליקס", שאז פרסם אותם ברשת. האימיילים חשפו מידע מביך למפלגה, בין השאר על התערבות של ועד המפלגה הדמוקרטית לטובת הילרי קלינטון מול יריבה ברני סנדרס, שסייעו לה לנצח ולהפוך להיות מועמדת המפלגה בבחירות לנשיאות. 

הדמוקרטים טוענים כי ההתערבות סייעה לנשיא דונלד טראמפ, אז מועמד המפלגה הרפובליקנית, לנצח את הילרי קלינטון בבחירות. רוסיה הכחישה את כל ההאשמות האמריקאיות על התערבות וטראמפ הכחיש בתוקף את הטענות לשיתוף פעולה עימה. ראש ה-FBI לשעבר, רוברט מולר, מנהל חקירה עצמאית לגבי המעורבות הרוסית.