לנשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, דבק הכינוי "טראמפ של המזרח", מה שגרם לרבים לתהות אילו ניצוצות יעופו כאשר ההוא ומקבילו האמריקאי דונלד טראמפ, זה המקורי, יפגשו. אך פרטים מהמפגש שהתקיים אמש עולים על כל דמיון. בסרטון שפורסם היום (שני) נראה דוטרטה שר שיר בשם "אתה הוא האור" במהלך ארוחה למנהיגים שהגיעו לפסגה הכלכלית האסייתית שנערכה במנילה, ולטענתו ביצע את השיר לבקשתו של טראמפ. 



לאחר מכן נפגשו שני המנהיגים, ועל פי הדיווחים, הפגישה הייתה מוצלחת לא פחות מביצועו של דוטרטה ללהיט הפיליפיני. בין השאר טען הפיליפיני, שיחסיו עם הנשיא האמריקאי הקודם ברק אובמה היו מתוחים מאוד ואף כינה אותו "בן זונה", כי טראמפ והוא חולקים באותה הדעה כלפי אובמה. ככל הנראה, אחת הסיבות לפגישה המוצלחת היא גישתו החדשה של טראמפ להפרות זכויות האדם שמתרחשות, לכאורה, בפיליפינים.



דוברו של נשיא הפיליפינים התייחס לתוכן הפגישה וטען כי נושא זה, שעלה לכותרות לאחר שדוטרטה אישר לכוחות המשטרה, ואף לאזרחים, להרוג משתמשי סמים - והביא לאלפי הרוגים עד כה, כמעט ולא עלה בין השניים. בעבר טראמפ אף שיבח את המדיניות השנויה במחלוקת וטען כי היא "עושה פלאים בטיפול בבעיה".