סוכנות הידיעות האיראנית תסנים מדווחת הערב (שני) כי לפחות 445 בני אדם נהרגו ו-7,370 נפצעו ברעידת האדמה שאירעה בראשון בערב בגבול איראן-עיראק. מדובר על רעידת האדמה הקטלנית ביותר במדינה מזה כעשור. ההערכה היא כי מספר ההרוגים צפוי לעלות משמעותית, כיוון שישנם עוד פצועים רבים ולכודים באזורים שנפגעו. רבים מהתושבים שבתיהם נפגעו מעבירים את שעות הלילה הקרות בניסיון להתחמם. 



 לפחות 14 מחוזות נפגעו כאשר רוב מכריע של הנפגעים מגיע ממחוז קרמאנשאה. מחוז כפרי בו רבים מהבתים עשויים מבוץ, ולכן פגיעים במיוחד. "יש עדיין אנשים מתחת להריסות. אנו מקווים שמספר המתים והפצועים לא יעלה יותר מדי, אבל הוא כנראה יעלה", אמר סגן מושל מחוז קרמאנשאה. בנוסף לכך, בית החולים המרכזי של המחוז נפגע גם הוא ברעידת האדמה, ולא יכל לטפל ברבים מהנפגעים שהגיעו אליו. הצבא פתח בתי חולים שדה על מנת להתמודד עם כמות הנפגעים הגדולה.



צוותי ההצלה, שממשיכים בפעולות החיפוש אחרי לכודים בעיירות ובכפרים באזור ההררי, דיווחו על מחסור בשמיכות, בגדי ילדים, תרופות ואמצעים לאחסון מי שתייה. הסהר האדום האיראני דיווח כי כתוצאה מרעידת האדמה, שעוצמתה מוערכת כ-7.3, כ-70 אלף איש נזקקים לעזרה והמכון הססמולוגי האיראני דיווח על כ-50 רעשי משנה.