הנוכחות של שלוש נושאות מטוסים אמריקאיות בחצי האי קוריאני דוחפת את האזור עוד יותר לעבר מלחמה גרעינית, כך טוענת קוריאה הצפונית במכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. שלוש הספינות וקבוצות הקרב שלהן מסיימות ארבעה ימי תרגילים במים שבין קוריאה הדרומית ליפן. 

לטענת ג'א סונג נאם, השגריר של פיונגיאנג באו"ם, התרגילים יוצרים את "המצב הגרוע ביותר אי פעם באזור". לדבריו, "וושינגטון מתפרעת כשהיא מביאה לחצי האי הקוריאני ציוד המיועד למלחמה גרעינית, ועל ידי כך מוכיחה שארצות הברית היא התוקפנית והאחראית להסלמה במתיחות וחותרת תחת השלום". 
השגריר הוסיף כי התרגילים מוכיחים שקוריאה הצפונית צודקת כשהיא בונה את ההגנות שלה. 

בשבוע שעבר אמר הנשיא דונלד טראמפ כי אם יידרש הוא מוכן להשתמש בכל העוצמה של צבא ארצות הברית כדי לעצור מתקפה צפון קוריאנית. הנשיא סייג את דבריו ואמר כי למרות שהוא מקווה שלא ייאלץ לעשות זאת, הוא מוכן לעשות כל מה שיידרש על מנת "למנוע מהדיקטטור הצפון הקוריאני לאיים על חיים ללא צורך". לדבריו, "אנחנו לא יכולים לאפשר לקים ג'ונג און לאיים על כל מה שבנינו".

לצד הרטוריקה התוקפנית, טראמפ ניסה גם להיות יותר רגוע, וקרא לפיונגיאנג "לעשות את הדבר הנכון", כשאמר: "אני רואה תזוזה", אך סירב להרחיב. "אני מתפללים לאלוהים שלא נצטרך להשתמש בכל היכולות הצבאיות של ארה"ב".