לפחות ארבעה בני אדם נהרגו, מתוכם שני ילדים, הערב (שלישי) באירוע ירי קטלני בבית ספר יסודי בצפון קליפורניה, ארצות הברית. האדם היורה חוסל על ידי כוחות הביטחון שהגיעו למקום והרקע לאירוע נבדק. "מספר יריות נורו בראנצ'ו טהמה, עם מספר קורבנות. נאמר כי היורה החשוד נהרג מכדורי הרשויות", נמסר באחד הדיווחים. לפחות מאה שוטרים נמצאים באזור ונבדקים דיווחים אודות מספר זירות ירי שונות.
הילדים מבית הספר היסודי 'ראנצ'ו טהמה' בקורנינג, שנמצאת כ-170 ק"מ צפונית לסן פרנסיסקו, נלקחו למקום בטוח. "זה יום עצוב מאוד עבורנו במחוז", הוסיף הגורם. על פי הדיווחים, אדם בן 30 נלקח לבית חולים עם פצע ירי לעבר הירך. מספר תלמידים הוטסו לטיפול רפואי, כך דיווחה המשטרה המקומית. "אני יודע על לפחות שלושה מקרי מוות", אמר השריף המקומי פיל ג'ונסטון.
 

ג'ונסטון הוסיף כי היורה נורה למוות על ידי הרשויות וכי קצינים נשלחו למספר זירות באזור. טרם ברור אם ישנם נפגעים נוספים ומה הרקע לאירוע הקטלני. בית הספר נמצא כ-193 ק"מ מצפון לסקרמנטו.



ארצות הברית ידעה לאחרונה מספר אירועי ירי קשים. לפני כשבוע וחצי נטבחו למעלה מ-20 בני אדם, בהם תינוק בן שנתיים, בכנסייה בטקסס. אדם חמוש נכנס לכנסייה בפטיסטית בזמן תפילת הבוקר של יום ראשון, פתח בירי וגרם להרוגים ופצועים רבים. היורה נורה ונהרג על ידי כוחות המשטרה שהגיעו למקום.



לפני כחודש וחצי אירע הירי הקטלני ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית כאשר סטיבן פאדוק טבח ללא הבחנה בפסטיבל מוזיקה שנערך בלאס וגאס ורצח לפחות 58 בני אדם. למעלה מ-500 נפצעו אז ברצח ההמוני. משטרת לאס וגאס אישרה כי היורה ירה בעצמו זמן קצר לפני שהכוחות הגיעו אל המקום בו שהה וכי נמצאו בחדרו במלון לפחות 10 כלי נשק ששימשו אותו לביצוע הטבח.

למרות שההערכה הראשונית הייתה כי לא מדובר באירוע טרור, פרסם דאעש הודעה כי מדובר ב"חייל" של הארגון, שהתאסלם לפני מספר חודשים. מנגד, ה-FBI הודיע כי אין שום הוכחות לקשר בין פאדוק לארגון טרור כלשהו ויתכן כי הארגון האסלאמי 'תפס טרמפ' על האירוע.