את הטיול הזה יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, לא יישכח בקרוב. משי זהב יצא לאחרונה לטיול בספארי בדרום באפריקה, ובמהלך סיור הסתערה עליו לביאה והפילה אותו ארצה. לאחר שהועבר לקבל טיפול רפואי בבית חולים מקומי, מצבו הוגדר טוב. בסרטון בו תועד האירוע ניתן לראות את רגעי האימה. "זה היה פחד אימים, לראשונה בחיי שהרגשתי פחד מהו, ואת העוצמה של הלביאה", סיפר היום (רביעי). 


משי זהב מטייל במקום במסגרת הכשרה של 50 מתנדבים ומתנדבות זק"א שייתנו מענה במקרי אסון עתידי באזור. הבוקר הוא לקח חופשה ויצא לטייל בג'ונגל. במקטע מסוים אפשר לטייל עם האריות והלביאות ולפני כן מקבלים תדרוך כיצד להתנהג איתם: לא להתכופף, לא לכרוע ולא ללטף אותם בראש. כמו כן, המקומיים מקבלים מקל ביד, איתו מאכילים את האריות בבשר. במקרה הזה, המקל מנע פגיעה קשה.

הסתערות פתאומית

לאחר הנחיות הבטיחות מצד המדריכים, משי זהב החליט במהלך טיולו לרדת מהגי'פ בו נסע ולצפות מקרוב בלביאות שבמקום. לאחר שוטטות קצרה עם שתי לביאות הוא הופל בפתאומיות ע"י אחת מהן. המקומיים בתגובה חסמו אותה בעזרת המקלות על מנת למנוע פגיעה נוספת. לאחר התקיפה, אושפז משי זהב בבית חולים מקומי ומצבו כאמור מוגדר טוב.

"גם הצלם, כמו כולם, נבהל. הלביאה הפילה אותי ואסור ליפול כי אם הייתי נופל היא הייתה מסתערת עליי אז כולם התחילו להכות בה את המקלות, כולם הסתערו אז עליה זה לא תועד", שיחזר משי זהב. עוד הוסיף: "אני לא מאושפז כרגע, רק עשו לי בדיקות לוודא שאין זיהומים".
 
יו"ר זק"א יהודה משי זהב מותקף על ידי לביאה בספארי