כך באות לקצן 37 שנות שלטון דיקטטורי: ארבעה ימים בלבד לאחר שהצבא תפס את השלטון בזימבבואה, ההפיכה במדינה הופכת ליותר ויותר ודאית. שמפלגת האיחוד הלאומי האפריקאי של זימבבואה, ששולטת במדינה, הדיחה את הנשיא רוברט מוגאבה מתפקיד יו"ר המפלגה וקבעה כי מי שיחליפו יהיה סגן הנשיא עד לא מכבר, אמרסון ננגאגווה, שהודח על ידו על מנת לפנות מקום לאשתו, גרייס מוגאבה. רעיית הנשיא עצמה גורשה מן המפלגה. מנהיג ארגון הווטארנים במדינה, כריס מוטסוונגווה, הודיע על ההדחה של בני הזוג מוגאבה.

המפלגה דנה כעת בהדחתו של מוגאבה מן השלטון ומוטסוונגווה אמר כי לנשיא אזל הזמן לשאת ולתת על עזיבתו והוא צריך לעזוב את המדינה כל עוד הוא יכול. "הוא מנסה לצאת בכבוד", אמר. הוא הזהיר את הנשיא הקשיש מפני הפגנות אם יסרב לעזוב: "נביא חזרה את הציבור והם יעשו את מה שהם עושים". 

פטריק צ'ינמאסה, שר בממשלתו של מוגאבה, אמר כי אם הוא לא יתפטר עד יום שני בצהריים, ייפתח נגדו הליך הדחה". הוא הוסיף כי ננגאגווה יהיה מועמד המפלגה לנשיאות וכי יש כוונה לתקן את החוקה על מנת שלא יהיה מוקד אחד של כוח.

בינתיים, החל מסע הטיהורים נגד בכירי ממשלו של מוגאבה.על פי נציג של המפלגה, גרייב מוגאבה ומספר אישים נוספים, ביניהם שרים וסגן הנשיא, יועמדו לדין.

מוגאבה בן ה-93 שלט במדינה במשך 37 שנים מאז קיבלה עצמאות, תחילה כראש ממשלה ולאחר מכן כנשיא. בעוד באפריקה הוא נתפש כמנהיג שנלחם בשלטון הלבן המדכא, והביא לשחרור מדינתו, בעולם המערבי רואים בשלטונו כדוגמה לשחיתות, רדיפה פוליטית ודיקטטורה קשה.
בתוך כך, ראשי המדינות באפריקה הדרומית הודיעו כי יקיימו פסגה באנגולה על מנת לדון במשבר במדינה השכנה.