הליגה הערבית גינתה בכינוס שלה שנערך היום (ראשון) בקהיר, את התערבותה של איראן בעניינים הפנימיים של מדינות האזור וקבעה כי חיזבאללה הינו ארגון טרור. בהודעת הסיכום של דיון החירום שנערך לבקשת סעודיה הבהיר מזכ"ל הליגה הערבית, שר החוץ המצרי לשעבר אחמד אבו אל-רייט, כי הוא אינו שולל את האפשרות לפנות למועצת הביטחון של האו"ם, כדי להתמודד עם הסוגיה האיראנית.

"האיומים האיראנים עברו כל גבול", הוסיף אבו אל-רייט והזכיר את הטיל הבליסטי ששיגרו החות'ים בתימן לעבר ריאד, והטענות של הסעודים כי מדובר בטיל איראני: "העובדה שבירה ערבית מותקפת על ידי מיליציה לא חוקית הנתמכת על ידי מדינה באזור מסוכנת מאוד". 

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה מדבר בפני תומכי הארגון. צילום: רויטרס
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה מדבר בפני תומכי הארגון. צילום: רויטרס
 
לדבריו, איראן אחראית לכל רשתות הריגול וההרס בבירות הערביות, והיא אחראית לחוסר האימון עם העולם הערבי. במהלך כינוס הליגה הערבית, תקפו שרי החוץ של סעודיה ובחריין וגם מזכ"ל הליגה הערבית בחריפות את "איראן וזרועותיה", והאשימו אותה באחריות למה שמתרחש באזור, כולל חוסר היציבות.
שר החוץ הסעודי, עאדל אל-ג'ובייר, קרא לשרי החוץ לצאת בהחלטה קשה ונחושה נגד איראן והמדיניות שלה באזור. "ההתנהלות האיראנית הביאה את הקהילה הבינלאומית לקבוע כי טהרן נותנת חסות לטרור", הוסיף השר הסעודי.
 

בתוך כך, הליגה הערבית פנתה לארצות הברית בבקשה לחדש את הרישיון למשרדי אש"ף בבירה וושינגטון. בלבנון מיהרו לגנות את ההודעה של הליגה הערבית. "מדובר בהודעה ישראלית, שנכתבה בעטים ערביים", הגיב השר הלבנוני לשעבר וים ווהאב בדף הטוויטר שלו.