המתיחות בחצי האי הקוריאני נמשכת: סוכנות הריגול של קוריאה הדרומית הצהירה היום (שני) כי קוריאה הצפונית תוכל לפתוח טילים בליסטיים בין יבשתיים המסוגלים להגיע ליבשת אמריקה ולפגוע בארצות הברית, וטענה כי היא עוקבת אחר ההתפתחויות בנושא מקרוב.



ניסוי בטיל בליסטי של קוריאה הצפונית

בהצהרה מטעם גוף המודיעין של סיאול לא צוין חשש מניסוי גרעיני נוסף שייערך ע"י המדינה המבודדת בעולם בקרוב. עם זאת, נאמר בהודעה כי סיאול מוכנה לאירוע כזה "בכל עת".



בכירים בסוכנות הריגול הוסיפו, לאחר תדרוך סגור, כי "קוריאה הצפונית מאמצת גם שליטה חזקה יותר על מידע חיצוני לנוכח הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה".



ההודעה בנושא מתפרסמת שלושה ימים בלבד לאחר שנודע כי תמונות לוויין שצולמו החודש מצביעות על כך שקוריאה הצפונית בונה ב"קצב אגרסיבי" צוללת עם יכולת לשגר טילים בליסטיים.



"נוכחות של מה שנראים כחלקים של מעטפת חיצונית של צוללת במספנה מצביעים על בניית צוללת חדשה. יתכן שזו צוללת טילים בליסטיים מסוג סינפו סי", נמסר בהודעה ממכון 38 שמקום מושבו בוושינגטון . לפי הדוח, במהלך שנת 2017 הייתה תנועה מתמשכת של חלקים ורכיבים לתוך ומחוץ לשני אתרי בנייה במרכז המספנה. כמו כן, נערכו ניסויים במנגנון שיגור של טילים מצוללת.



רמטכ"ל צבא ארה"ב ונשיא קוריאה הדרומית. פינגיאנג הזהירה כי "וושיגנטון מתפרעת". צילום: רויטרס
רמטכ"ל צבא ארה"ב ונשיא קוריאה הדרומית. פינגיאנג הזהירה כי "וושיגנטון מתפרעת". צילום: רויטרס



שלושה ימים לפני כן טענה המדינה המסוגרת במכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כי "נוכחות של שלוש נושאות מטוסים אמריקאיות בחצי האי קוריאני דוחפת את האזור עוד יותר לעבר מלחמה גרעינית".



לטענת ג'א סונג נאם, השגריר של פיונגיאנג באו"ם, התרגילים יוצרים את "המצב הגרוע ביותר אי פעם באזור". לדבריו, "וושינגטון מתפרעת כשהיא מביאה לחצי האי הקוריאני ציוד המיועד למלחמה גרעינית, ועל ידי כך מוכיחה שארצות הברית היא התוקפנית והאחראית להסלמה במתיחות וחותרת תחת השלום".