רודן זימבבואה, רוברט מוגאבה, הסכים לעזוב את השלטון וניסח מכתב התפטרות, כך מסר היום (שני) מקור לרשת CNN. המקור אמר כי הגנרלים שביצעו את ההפיכה במדינה הסכימו לרבות מדרישותיו של מוגאבה, כולל חסינות מלאה לו ולאשתו גרייס, וכן כי יוכל לשמור על נכסיו הפרטיים. לפי המקור, מטרת הנאום הטלוויזיוני ששודר אתמול בערב, בו מוגאבה התנגד במפתיע לקריאות להתפטר, נועד לוודא כי השליט יכריז בפומבי כי פעולת הצבא היא חוקתית. 
כזכור, לפני כחמישה ימים תפס הצבא את השלטון בזימבבואה, ושם את מוגאבה תחת מעצר בית. מפלגת "האיחוד הלאומי האפריקאי של זימבבואה", ששולטת במדינה, הדיחה אתמול את  מוגאבה מתפקיד יו"ר המפלגה וקבעה כי מי שיחליפו יהיה סגן הנשיא עד לא מכבר, אמרסון ננגאגווה, שהודח על ידו על מנת לפנות מקום לאשתו, גרייס מוגאבה. רעיית הנשיא עצמה גורשה מן המפלגה. מנהיג ארגון הווטראנים הצבאיים במדינה שביצע את ההפיכה, כריס מוטסוונגווה, הודיע על ההדחה של בני הזוג מוגאבה.
מוגאבה בן ה-93 שלט במדינה במשך 37 שנים מאז קיבלה עצמאות, תחילה כראש ממשלה ולאחר מכן כנשיא. בעוד באפריקה הוא נתפש כמנהיג שנלחם בשלטון הלבן המדכא, והביא לשחרור מדינתו, בעולם המערבי רואים בשלטונו כדוגמה לשחיתות, רדיפה פוליטית ודיקטטורה קשה.

גרייס ורוברט מוגאבה. צילום: רויטרס
גרייס ורוברט מוגאבה. צילום: רויטרס