על רקע חגיגות הנישואין ה-70 של מלכת בריטניה אליזבת השנייה והנסיך פיליפ, המצוינות היום (שני) בממלכה, סיפר כתב "החדשות" אלעד שמחיוף, בתכניתה של אילה חסוןב-103FM, כי הנסיך "למד לקבל על עצמו את תפקיד 'עזר כנגדה'". הוא הוסיף כי "לנסיך היה קשה עם זה שהיא באור הזרקורים". 



"פיליפ בן 96 והמלכה בת 91, הם התחתנו בטקס חגיגי בלונדון ומחזיקים מעמד בטוב וברע, ועושה רושם שהזוגיות הזו יציבה ומתפקדת", סיפר שמחיוף, שהוסיף:  "עושה רושם שלאורך החיים המאוד-תובעניים של המלכה, פיליפ עומד לצידה כמשענת ולמד לקבל על עצמו להיות עזר כנגדה".



 


לדבריו, "המלכה אליזבת והדוכס פיליפ שוברים שיאים במלוכה שלהם. המורדות של הזוג שבלטו לציבור היו בשנים הראשונות. היה מאוד ברור שהחיכוכים בין השניים נבעו מהקושי של הגבר לעמוד לצידה של האישה שתופסת את אור הזרקורים ולא ההפך, זה לא תפקיד טבעי עבורו".

הוא הסביר כי "זה לא היה מפתיע שאליזבת ירשה את מקומו של אביה למרות מותו המפתיע. פיליפ פרש מתפקידיו הרשמיים ומספרים עליו שהוא אדם בעל חוש הומור. המלכה גם היא אהודה מאוד, היא נמצאת בפופולריות שיא למרות כל מה שהתרחש עם הנסיכה דיאנה. יש רבים שטוענים שמוסד המלוכה כבר אינו רלוונטי, אך הבן צ'ארלס ממשיך להמתין שנים ארוכות לרשת את כס המלכות".

עריכה: איתמר זיגלמן