על רקע ההתקרבות המסתמנת בין ריאד לירושלים, ולאחר שצה"ל תקף בימים האחרונים עמדות סוריות ליד רמת הגולן, יצא היום (שני) נשיא לבנון, מישל עאון, להגנת ארגון חיזבאללה, שהוכרז אתמול בליגה הערבית כארגון טרור. "חיזבאללה הוא חלק מהממשלה בלבנון, ואני לא יכול לקבל את הטענות שהממשלה שותפה לטרור", צייץ הנשיא בתום פגישה עם מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אל-רייט.



נשיא לבנון הדגיש, כי ללבנון יש את הזכות להגן על עצמה מ"הפגיעה המתמשכת של ישראל" בה. לדבריו, שצוטטו בסוכנות הידיעות הרשמית, "לבנון סבלה מפגיעות ישראליות מאז 1978 עד 2006, ואלה ממשיכות גם כיום, ולכן זכותם של הלבנונים להתנגד ולסכל את התוכניות של ישראל בכל האמצעים שעומדים לרשותם". בכך הוא הביע תמיכה בטענת חיזבאללה לפיה הנשק שלו נועד להתנגדות לישראל.



נשיא לבנון מישל עאון. צילום: רויטרס
נשיא לבנון מישל עאון. צילום: רויטרס



עאון התייחס למתיחות בין ארצו לסעודיה, לאחר התפטרותו הפתאומית של ראש הממשלה סעד חרירי. לדבריו, ארצו אינה יכולה להיות קורבן של הקונפליקט הערבי או האזורי. "אנחנו לא פגענו באף אחד, ולא אתן שאנחנו נשלם את המחיר של המאבקים על חשבון הביטחון והיציבות הפוליטית שלנו", אמר עאון לאבו אל-רייט. "לבנון לא יכולה לקבל את הקביעה שממשלתו שותפה לפעילות טרור. העמדה של נציג לבנון בליגה הערבית, היא עמדה לאומית כוללת המשקפת את רצון העם הלבנוני". נציג לבנון התנגד בתוקף להגדרה של חיזבאללה כארגון טרור.

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה עאון תוקף את ישראל. באוקטובר 2016, לאחר שהושבע כנשיא, בנאומו הראשון בפני הפרלמנט אמר, כי "נמשיך את המאמצים למען שחרור מה שנותר מאדמתו מכיבוש ישראל, כולל תמיכה בהתנגדות".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמור לשאת הערב נאום, בו הוא צפוי להתייחס להחלטה של הליגה הערבית נגד הארגון.