ארגון המדינה האסלאמית הובס, כך טוענים מנהיגי איראן, רוסיה וסוריה. נשיא איראן, חסן רוחאני, הכריז היום (שלישי) בנאום לאומה ששודר ישירות בכלי התקשורת, על קצו של דאעש בעיראק ובסוריה, כך על פי דיווחים בכלי התקשורת ברפובליקה האסלאמית. גם מפקד כוח אל קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, אמר דברים דומים בהודעה ששלח למנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי, ושפורסמה אתר החדשות של הכוח הצבאי.  



משמרות המהפכה נלחמות לצדם של משטר אסד וממשלת עיראק. יותר מ-1000 אנשי הכוח, בהם מפקדים בכירים, נהרגו בשתי המדינות. בשבוע שעבר צולם סולימאני באלבו כמאל, המעוז האחרון של דאעש בסוריה, שנכבש בשבוע שעבר. 



מוקדם יותר היום דווח כי נשיא סוריה בשאר אסד, הגיע בחשאי לסוצ'י על מנת להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. פוטין בירך את אורחו על ההישגים של משטרו במלחמה נגד הטרור ואמר כי היא קרובה לסיום.



מהקרמלין נמסר עוד, כי פוטין אמר גם פתרון מדיני של שלום הוא נושא חשוב לאחר שהמלחמה בטרור תגיע לסיומה. לדבריו, שיחות השלום באסטנה הוא צעד חשוב בדרך לשם משוםפ שאפשרו לפתוח בדיאלוג עם האופוזיציה הסורית.



הנשיא הרוסי המשיך ואמר כי הוא מתכנן לשוחח על הנושא הסורי עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועם מנהיגי האזור, וכי שליחו המיוחד יפקח על הפגישה של האופוזיציה הסורית בריאד יותד השבוע.



הנשיא אסד הודה למארחו על התמיכה, הן הצבאית והן המדינית, שאחת הדרכים שהיא באה לידי ביטוי היתה בהטלת הווטו של מוסקבה נגד חידוש החקירה על שימוש בנשק כימי בסוריה. לדברי אסד, דמשק מעוניינת לקדם תהליך מדיני לאחר שהטרור יובס. הוא הוסיף כי הוא זקוק לתמיכה של מוסקבה על מנת למנוע אי התערבות של מדינות אחרות בדיאלוג הפנים סורי וכי הוא מוכן לדבר עם כל מי שמעוניין בפשרה. פוטין שיבח את נכונותו של אסד לשתף פעולה עם כול אחד כדי להביא פתרון של שלום.