דובר ראש הרשות הפלסטינית, נביל אבו רודיינה, הודיע היום (שלישי) כי הרשות הקפיאה את יחסיה עם ארצות הברית על רקע האיומים מצד האמריקאים על סגירת משרדי אש"ף בוושינגטון. בדבריו, הוא ציין כי השלב הבא, הוא הזדמנות לקבוע איך ייראו היחסים הפלסטינים אמריקאים.

בהצהרתו, אמר אבו רודיינה כי ההחלטה באה "על רקע הצעדים האמריקאים הבלתי מקובלים" והדגיש כי עמדה זו מבוססת על "ראייה נחושה ולאומית". הוא הוסיף כי על ארגון חמאס "לקבל את העמדות האמיצות הללו ולחזור ללגיטימיות הפנימית בלי לאפשר לאף גוף לשחק במגרש הפלסטיני".

המסר התקיף מהרשות מגיע כאמור בעקבות הדיווח שהתפרסם ביום שבת האחרון בתקשורת האמריקאית, לפיו ממשל טראמפ איים על ארגון הפתח כי יסגור את משרדיו הרשמיים בוושינגטון בתוך כ-90 ימים, אם הרשות הפלסטינית לא תכנס להליך משא ומתן מול ישראל. בדוח שפורסם, נכתב כי במידה והמשרדים ייסגרו, הדבר לא ישפיע על עבודת הממשל מול גורמים פלסטינים.
על פי הדיווח, מזכיר המדינה רקס טילרסון "יידע" את הגורמים הפלסטינים כי הם הפרו את החוק האמריקאי הקשור להפניית גורמים ישראלים לחקירת בית הדין הבינלאומי בהאג. הדברים נאמרו לאחר דבריו של ראש הרשות, אבו מאזן, בפני העצרת הכללי של האו"ם בספטמבר האחרון, בהם טען כי "על בית הדין הבינלאומי לפתוח בחקירה, ולהעמיד לדין בכירים ישראלים על מעורבותם בפעולות הקשורות להתנחלויות, ובתקיפה של בני עמנו".

גורמים המעורבים בפרטים הסבירו ל"ג'רוזלם פוסט" כי "מחלקת המדינה חשה חובה להזהיר את הפלסטינים ולציין בפניהם את העובדה שעברו על החוק". הם הוסיפו: "המעשה הפלסטיני לא קשור למאמצים להמשיך את שיחות השלום".