בפעם הראשונה מאז שהודיע על התפטרותו בנאום משודר מסעודיה, שב הלילה (רביעי) ראש ממשלת לבנון לשעבר סעד אל-חרירי למדינתו, כאשר נחת בשדה התעופה הבינלאומי בביירות. מוקדם יותר הוא נפגש עם נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי ובהמשך גם ביצע עצירת ביניים בקפריסין, שם שוחח עם נשיא המדינה ניקוס אנסטסיאדיס.



רק לפני כארבעה ימים הגיע ראש ממשלת לבנון לשעבר לצרפת, שם נפגש עם הנשיא עמנואל מקרון, והודיע על חזרתו הצפויה למדינתו, כשאמר: "אגיע לביירות בימים הקרובים לכבוד חגיגות העצמאות של לבנון ואבהיר את עמדתי באשר למצב לאחר שאפגוש את הנשיא מישל עאון".



אל-חרירי בפגישה עם מקרון. צילום: AFP
אל-חרירי בפגישה עם מקרון. צילום: AFP



מוקדם יותר במהלך אותו לילה הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא נמצא בדרכו לשדה התעופה, וצפוי לעזוב את ריאד, ואף כתב כי "הדיווחים לפיהם הוא מוחזק כבן ערובה בסעודיה שקריים".



כאמור, מעל שבועיים עברו מאז התפטרותו המפתיעה של המנהיג הלבנוני. מאז אותו היום, נטען כי הוא ומשפחתו מוחזקים בניגוד לרצונם בסעודיה. לפני מספר ימים, הנשיא הלבנוני מישל עוואן טען כי לא רק שאל חרירי מוחזק בסעודיה בניגוד לרצונו, אלא גם משפחתו עצורה במדינה.



הנשיא מישל עאוון. צפוי להיפגש עם אל-חרירי. צילום: רויטרס
הנשיא מישל עאוון. צפוי להיפגש עם אל-חרירי. צילום: רויטרס



בהצהרה שמסר הנשיא הלבנוני לכלי תקשורת מקומיים לאחרונה, הוא ציין כי בני משפחתו של ראש הממשלה שהתפטר, עוברים חיפושים בכל פעם שהם נכנס ויוצאים מהבית בו הם שוהים. לדבריו של הנשיא, "לא דרשנו את חזרתה של המשפחה קודם לכן, אבל כעת התברר לנו בוודאות שגם היא מוחזקת ובודקים אותה כשהיא יוצאת ונכנסת".



לאחר התפטרותו המפתיעה של אל-חרירי, שבמהלכה ההודעה עליה טען כי הוא חש סכנה לחייו, אמרו בכירים מכל קצוות הקשת הפוליטית בביירות כי הם יקבלו את אותה רק אם יודיע על כך לאחר שישוב.