לאחר הפגישה עם נשיא סוריה בשאר אל-אסד, ולאחר ששוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע החשש במערכת הביטחון בישראל מהתמקמות כוחות איראנים סמוך לגבול עם סוריה ברמת הגולן, ייפגש היום (רביעי) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם מנהיגי שניים ממנהיגי העולם המוסלמי, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, ומקבילו האיראני חסן רוחאני. 



הפגישה עם מנהיגי המדינות תתרחש, כאמור, יממה אחת בלבד לאחר שהוא שוחח עם רה"מ על התבססות איראן במזרח התיכון. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי בשיחה בין השניים, שנמשכה כחצי שעה, הביע נתניהו בפני עמיתו את התנגדותו להתבססות השיעית ועמד על קרונות הביטחון של ישראל והתנגדותה להתבססות האיראנית בסוריה. 



ארדואן ופוטין. צילום: רויטרס
ארדואן ופוטין. צילום: רויטרס



נתניהו עצמו פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו טען כי "שוחחתי הערב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הבהרתי שוב את עמדתנו ואת התנגדותנו הנחרצת להתבססות צבאית של איראן בסוריה".



מוקדם יותר נשיא סוריה ביקר בחשאי ברוסיה ונועד עם מקבילו הרוסי בבית הקיט שלו בסוצ'י. הביקור עצמו נמשך ארבע שעות בלבד, ובמהלכו פוטין בירך את אורחו על ההישגים של משטרו במלחמה נגד הטרור ואמר כי היא קרובה לסיום.



פוטין וטראמפ. גם הם שוחחו. צילום: רויטרס
פוטין וטראמפ. גם הם שוחחו. צילום: רויטרס



מהקרמלין נמסר לאחר הפגישה, כי פוטין אמר שפתרון מדיני של שלום הוא נושא חשוב לאחר שהמלחמה בטרור תגיע לסיומה. לדבריו, שיחות השלום באסטנה הוא צעד חשוב בדרך לשם משום שאפשרו לפתוח בדיאלוג עם האופוזיציה הסורית. הנשיא אסד הודה למארחו על התמיכה, הן הצבאית והן המדינית, שאחת הדרכים שהיא באה לידי ביטוי הייתה בהטלת הווטו של מוסקבה נגד חידוש החקירה על שימוש בנשק כימי בסוריה.



מלבד זאת, הנשיא הרוסי שוחח אמש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בשיחתם, שעסקה בעיקר במלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה, ציין פוטין את החשיבות במציאת פתרון למצב. בנוסף, דיבר פוטין מוקדם יותר גם עם סלמן מלך סעודיה ונשיא מצרים א-סיסי.