תיעוד דרמטי של עריקת החייל הצפון קוריאני לקוריאה הדרומית דרך הגבול בין שתי המדינות, מראה את רגעי הדרמה. מהרגע בו מתחיל הג'יפ בו נסע להאיץ ועד הרגע שהוא נאסף פצוע קשה על ידי חיילי הצד הדרומי.


תיעוד עריקת החייל הצפון קוריאני. קרדיט: רויטרס

אירוע נדיר מאוד, אך כזה שמראה כי יש תקווה ורצון לחיים אחרים מבחינת אזרחי המדינה, התרחש לפני כשבוע וחצי במעבר הגבול שבין קוריאה הצפונית לשכנתה ויריבתה - קוריאה הדרומית. החייל נפצע במרפק ובכתפו בעקבות ירי שבוצע לעברו מחיילים אחרים בצבא ממנו ערק. למזלו הגדול, הוא לא נהרג, ונמצא כ-50 מטרים מעבר לגבול, לשם לא יכלו אנשי הצבא לירות. 



החייל נמצא בצד הדרומי של הגבול, אשר גובל סמוך לכפר פנמונג'ום, היישוב האחרון בדרך לאחד הגבולות השקטים, אך הנפיצים ביותר בעולם. החייל ערק מצבא קוריאה הצפונית וכעת מטופל בבית החולים, שם מעריכים את מצבו, בתקווה לתת לו מקלט, ואף לדלות ממנו פרטים שישפכו עוד אור על הצבא. בדרך כלל, כאשר דברים כאלה קורים, משפחתו של החייל היא זאת שנענשת, הן בעבודות פרך ולעיתים קרובות אף במוות.



"העריק הועבר לבית החולים לניתוח במסוק של האו"ם, אך לא היו שום חילופי אש בין שני הצדדים, בעקבות המקרה", אמר גורם בצבא קוריאה הדרומית לרויטרס. "כיוון שמדובר על שטח מפורז בין שני הצדדים, היינו צריכים לזחול על מנת להוציא אותו מהמקום בו הוא נורה", סיפר מפקד אחר, שהוסיף כי הכוחות שלו לא נזקקו לירות בחזרה, ובכך נמנעה תקרית במעבר הגבול.



אלפי אנשים מנסים לעשות את המעבר הזה ולערוק מקוריאה הצפונית, אך רק 1000 איש מתוכם מצליחים מדי שנה לבצע את המהלך. רובם הגדול עושה זאת במעבר מסין, אך נדיר מאוד שמישהו מצליח לעשות את המעבר הזה דרך מעבר הגבול של שתי המדינות, אשר נמצאות בסכסוך צבאי מאז 1950-1953, אז התעמתו בפעם האחרונה, אך בכל פעם סופגת קוריאה הדרומית איומים רבים מהצפונית. בין הצדדים מתקיימת הפסקת אש, אך לא הסכם שלום. אגב, אירוע דומה התרחש בחודש יוני האחרון. בקוריאה הדרומית עדיין לא יודעים מהי דרגתו של החייל ומהו מצבו הבריאותי.