ראש ממשלת לבנון המתפטר סעד אל חרירי הודיע היום (רביעי) לנשיא הלבנוני מישל עאון כי הוא משהה את התפטרותו. בהודעתו אמר חרירי: "הצעתי את התפטרותי לנשיא, וכיוון שרציתי להיות סבלני, הסכמתי לדחות את התפטרותי והחלטתי להמשיך ולהחזיק בתפקיד על מנת לקיים התייעצויות. אני מקווה שתשובתי לבקשתו של הנשיא תהווה תשוקה לדיאלוג אחראי".



עוד אמר חרירי: "אני מצפה לשותפות אמיתית מכל המפלגות למען האינטרס העליון של לבנון לשמירה על דו קיום. הודעתי לנשיא שאמשיך לקדם את לבנון ולהגן עליה מפני מלחמות פנימיות וחיצוניות ואני מחויב לשיתוף פעולה עם הנשיא".



אל חרירי שב הלילה לראשונה ללבנון מאז שהודיע על התפטרותו בנאום ששודר מסעודיה, שם שהה. לפני שנחת בשדה התעופה הבינלאומי בביירות, נפגש ראש ממשלת לבנון עם נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי ובהמשך גם ביצע עצירת ביניים בקפריסין, שם שוחח עם נשיא המדינה ניקוס אנסטסיאדיס.



אל-חרירי בפגישה עם מקרון. צילום: AFP




לפני ששב ללבנון צייץ: דיווחים שקרים, אינני מוחזק כבן ערובה


רק לפני כארבעה ימים הגיע אל חרירי לצרפת, שם נפגש עם הנשיא עמנואל מקרון, והודיע על חזרתו הצפויה למדינתו, כשאמר: "אגיע לביירות בימים הקרובים לכבוד חגיגות העצמאות של לבנון ואבהיר את עמדתי באשר למצב לאחר שאפגוש את הנשיא". מוקדם יותר במהלך אותו לילה הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא נמצא בדרכו לשדה התעופה וצפוי לעזוב את ריאד, ואף כתב כי "הדיווחים לפיהם אני מוחזק כבן ערובה בסעודיה שקריים".



מעל שבועיים עברו מאז התפטרותו של המנהיג הלבנוני שהפתיעה רבים במדינתו ובעולם הערבי. מאז אותו היום, נטען כי הוא ומשפחתו מוחזקים בניגוד לרצונם בסעודיה. בהצהרה שמסר הנשיא הלבנוני לכלי תקשורת מקומיים לאחרונה, הוא ציין כי בני משפחתו של ראש הממשלה שהתפטר, עוברים חיפושים בכל פעם שהם נכנס ויוצאים מהבית בו הם שוהים. לדבריו של הנשיא, "לא דרשנו את חזרתה של המשפחה קודם לכן, אבל כעת התברר לנו בוודאות שגם היא מוחזקת ובודקים אותה כשהיא יוצאת ונכנסת".