למרות הביקורת: ארצות הברית וערב הסעודית חתמו הבוקר (חמישי) על עסקת נשק בשווי של שבעה מיליארד דולר, במסגרתה תקנה סעודיה נשק מדוייק מחברות אמריקאיות. העסקה הזו היא חלק מעסקת ה-110 מיליארד דולר עליה סיכמו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומלך סעודיה, סלמאן בן סעוד, בביקורו של הנשיא בממלכה בחודש מאי האחרון.



במחלקת ההגנה האמריקאית סירבו להגיב לידיעה, שפורסמה ברשת רויטרס, ואמרו כי הם "לא מאשרים או מכחישים עסקאות עד להודעה מסודרת לקונגרס", ובכך נגעו באחת מנקודות המחלוקת העיקריות שעומדות בפני מימוש המכירה. על פי חוק, כל עסקת נשק בין ארצות הברית למדינה זרה צריכה להיות מאושרת על ידי הקונגרס, אך בבית הנבחרים האמריקאי נשמעת בימים האחרונים ביקורת גוברת על התנהלות צבא סעודיה במלחמת האזרחים בתימן.



בין השאר נטען כי ההתנהלות הסעודית בניסיונם לדכא את המרד של המיעוט החות'י במדינה, שנתמך על ידי איראן, מתבצע תוך התעלמות מהחוק הבינלאומי והביא את המדינה הענייה למשבר הומניטרי חסר תקדים, ובו כשבעה מיליון בני אדם נתונים תחת סכנת רעב, ואף להתפרצות מגיפת כולרה במדינה. בשבועות האחרונים הטילה סעודיה סגר מלא על שכנתה מדרום, וזאת בעקבות שיגור טיל לעבר בירתה ריאד, טיל שיורט על ידי מערכות ההגנה האוויריות של הממלכה.



המלך סלמאן והנשיא טראמפ, צילום: רויטרס
המלך סלמאן והנשיא טראמפ, צילום: רויטרס