על רקע פגישת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם מקבילו האיראני חסן רוחאני, טען הבוקר (חמישי) מפקד משמרות המהפכה, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, כי "פירוק חיזבאללה מנשקו אינו נתון למשא ומתן", והצהיר כי "חיזבאללה יכול להגן על ארצו אל מול הישות הישראלית". מלבד זאת, שר הביטחון האיראני, סייד מחמוד עלווי, חשף כי חיילים איראנים פעלו על אדמת לבנון, עיראק וסוריה. 



"חזיתות ההתנגדות קשורות זו בזו", קבע ג'עפרי, והכריז: "אם היישות הציונית תתקוף אחת מהחזיתות של ההתנגדות - אז כולן יילחמו יחד נגד הכיבוש הישראלי".



לטענתו, "הזהות של חיזבאללה היא הנשק שלו ומטרתו היא עימות עם הישות הציונית, שיש לה שאיפות בלבנון. לכן, זה טבעי שהארגון יכין את עצמו עם הנשק הכי טוב כדי לתת ביטחון. הדבר הזה אינו נתון למו"מ".



נסראללה. "פירוק ארגונו מנשק לא עומד על הפרק". צילום: רויטרס
נסראללה. "פירוק ארגונו מנשק לא עומד על הפרק". צילום: רויטרס



"משמרות המהפכה ימלאו תפקיד פעיל בהפסקת אש מתמשכת בסוריה", קבע גם הבכיר האיראני. מלבד זאת, הוא דחה את כל ההצעות לשיחות על תוכנית הטילים הבליסטיים של מדינתו, כפי שדרשו צרפת ומעצמות נוספות, ואף הצהיר כי דרישותיו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לדון בתוכנית הטילים האיראנית, קשורות לעובדה שהוא "צעיר וחסר ניסיון". 



שר הביטחון האיראני הוסיף כי "הניצחון על דאעש הוא הקדמה לניצחונות האומה האסלאמית על היהירות, הציונות והסעודים". מלבד זאת, הוא העלה על נס את פסקי ההלכה של בכירי הדת האיראנים בעניין הג'יהאד, וגם את מפקד ההתנגדות הלבנונית חסן נסראללה, ו"ההנהגה החכמה" של "גדודי אלקודס" של משמרות המהפכה, בפיקודו של גנרל קאסם סולימאני בפעילותם שהביאה לניצחון על דאעש. בנוסף, הוא הודה שיש חיילים איראנים גם בעיראק, סוריה ולבנון שסייעו בסיכול פיגועים שאיימו על יציבות והביטחון של העם איראני.



במסגרת דבריו הוא אמר גם כי "דאעש רצה להקים ממשלה בסוריה ובעיראק כדי להילחם במהפכה האסלאמית ובציר ההתנגדות בשם האסלאם", והוסיף כי "העלילה הזו סוכלה על ידי כוחותינו". בתוך כך, הוא הזהיר כי ארגון הטרור עדיין מהווה איום על האזור וקרא למדינות מוסלמיות לעמוד על המשמר.



רק לפני כחודש איים ג'עפרי על ארצות הברית, כשטען כי "אם ארה"ב תהיה טיפשה מספיק כדי להגדיר את משמרות המהפכה כארגון טרור, אז משמרות המהפכה יתייחסו לצבא ארה"ב כפי שאנו מתייחסים לארגון דאעש".



פוטין עם רוחאני וארדואן. צילום: רויטרס
פוטין עם רוחאני וארדואן. צילום: רויטרס



כמו כן, זוהי לא הפעם הראשונה שבה הגנרל האיראני מאיים על ישראל. בשנת 2015, לאחר לאחר מותו של הגנרל עלי מוחמד אללה דאדי בתקיפה שיוחסה לצה"ל,טען ג'עפרי כי "משמרות המהפכה מחויבים להשמדתו והכחדתו של המשטר הציוני. ישראל עומדת להתמוטט וזה יקרה בקרוב מאוד. מחכה לה סופה הרסנית אשר תגרום למפלתה", אמר מפקד משמרות המהפכה.



הוא המשיך ואמר כי "אנחנו הגברים מהללים את החיילים שלנו שנהרגו. לוחמי החזית שלא מפסיקים להילחם ולנסות להביא למהפכה. ישראל מביאה אכזריות, רשע וטרור והיא תסיים את תפקידה בקרוב. הם האויבים המושבעים של האיסלאם ואנחנו נקיים את הבטחתו של האל. ישראל כבר הרגישה בעבר מה קורה כשאנחנו כועסים. הפשע בקוניטרה מדגיש כי אסור להתרחק מזירת הג'יהאד. כפי שעשינו בעבר בלבנון ובפלסטין, עד לקריסתו של המשטר. הלוחמים שלנו ימשיכו לתמוך במוהג'אדין המוסלמי ולא ננוח עד שנצליח להסיר את השחיתות ולשנות את הגאוגרפיה האזורית".