הצי הארגנטינאי דיווח היום (חמישי) כי לפני היעלמותה בשבוע שעבר, נשמע פיצוץ בצוללת הארגנטינית "סן חואן". בנוסף, לדברי מומחים, בצוללת ישנו אוויר לעשרה ימים בלבד, מה שמשאיר עוד זמן מועט למצוא את אנשי הצוות בחיים.



מוקדם יותר היום, בשעות הצוהריים, דיווח מטוס של הצי האמריקאי שמשתתף במאמצי החיפושים כי הוא זיהה חפץ לא מזוהה במי האוקיינוס האטלנטי סמוך למקום טביעתה המשוער של הצוללת, אך מאוחר יותר התברר כי לא מדובר בכלי השיט.



הסיור האווירי האמריקאי מהווה חלק מהמאמץ הבינלאומי לאתר את הצוללת בת ה-30 של הצי הארגנטינאי שנעלמה ב-15 לנובמבר, כאשר ברור לכל המעורבים בחיפוש כי כל רגע שחולף מקטין את הסיכויים למצוא את אנשי צוותו של כלי השיט בחיים, וזאת בשל מחסור בחמצן בכלי, שהבלונים בו מספיקים לבין שבעה לשמונה ימים. הצבא הרוסי שלח גם הוא סיוע בדמות ספינת המחקר "ינטר", המצוידת בצוללות לא מאוישות שסורקות את מי הים.



הסריקות בשטח בגודל ספרד



על פי הדיווחים בימים האחרונים עולה כי מעט לפני טביעתה של הסן חואן, בשעה 07:30 שעון מקומי ב-15 לנובמבר, עלתה הצוללת לפני לפני המים כ-500 קילומטר דרום מזרחית לחצי האי ולדז לחופי ארגנטינה ודיווחה על קצר חשמלי. עם זאת, מעט לאחר מכן דיווח צוות הספינה כי התקלה תוקנה. בשל התקלה נקראה הצוללת לשוב לבסיס בימי מאר דה פלאטה, אך מאז נותק הקשר עם הצוללת.



במאמצי החיפוש הנרחבים אחר הצוללת משתתפים כ-30 ספינות ומטוסים, של ציי ארגנטינה, ארצות הברית, בריטניה, צ'ילה, ברזיל ורוסיה ומכסים שטח של 480 אלף קילומטרים, שטח בגודל של ספרד. מוקדם יותר השבוע התקבל דיווח על זיהוי אפשרי של כלי השיט, אך לאחר בדיקה מעמיקה הסתבר כי מדובר היה ביונק ימי.