פרטים חדשים מתגלים על הפיגוע הקטלני במצרים שאירע במסגד בכפר א-רודה שבאזור העיר אל עריש שבחצי האי סיני. על פי התובע הכללי במדינה, החמושים, שביצעו את הטבח שגרם למותם של 305 בני אדם ופציעתם של 128, נשאו עמם דגלים של המדינה האסלאמית (דאעש) בזמן המתקפה על המסגד בעת תפילת יום השישי. לפי העדויות, הרוצחים מנו כ-20 עד 25 בני אדם.



בין הנרצחים, נמצאים גם 27 ילדים שהיו במסגד בזמן הטבח. עד ראייה שהיה במקום בזמן הגעת החמושים, סיפר לעיתון ערבי 21, היוצא לאור בלונדון, כי השתלשלות האירועים החלה בזמן דרשת יום השישי במסגד. "הגיעו כ-15 חמושים בשלושה רכבי שטח, הם אספו שבעה מתומכי הזרם הסופי, הביאו אותם לפני המסגד, הקריאו את הודעתו של מנהיג דאעש באזור כי הם זרם של כופרים וירו בהם למוות", סיפר עד הראייה.



עוד ציין, כי מיד לאחר הירי עלו קולות גינוי נגדם מתוך המסגד שביקשו מהם שיעזבו את הכפר. "אז החל מסע ההרג נגד המתפללים כאשר ירו בהם לכל עבר ופגעו כמעט בכל מי שהיה במסגד. הם אף ירו בכל מי שניסה להימלט דרך הגדרות במקום".



מוחמד רזיק, השייח במסגד שנעדר במהלך שבע השעות הראשונות לאחר אירוע הטרור, סיפר לכלי התקשורת כי "נוצר מצב של תוהו ובוהו במקום. החמושים ירו באנשים שניסו לברוח. החמושים פוצצו לבנות חבלה במסגד ולאחר מכן התחילו לירות במתפללים".



המסגד בכפר א-רודה. צילום: הרשתות הערביות
המסגד בכפר א-רודה. צילום: הרשתות הערביות



האימאם בן ה-26, שנפגע ברגלו מרסיס של רימון או לבנת חבלה שהתפוצצה סמוך אליו, קיבל אזהרות לפני כן לא להגיע למסגד מאחר והמקום מזוהה עם הזרם הסופי, אך הוא החליט להתעלם לא להתייחס לכך. לאחר פציעתו, הוא פונה לבית של חבר קרוב המתגורר סמוך למסגד.



המתפללים חשפו כי הם שמעו קולות פיצוץ וירי מסביב למסגד לפני שהאימאם התחיל בדרשה. על פי עדי הראייה, הירי נמשך כ-10 עד 20 דקות על ידי החמושים שהגיעו עם רכבי שטח, שברחו לאחר מכן מהמקום. עוד הוסיפו, כי המסגד הותקף מאחר והזרם הסופי נחשב לזרם כופר שמשתף פעולה עם כוחות הביטחון המצריים.



בתוך כך, בית משפט במדינה גזר עונש מוות על שבעה נאשמים בהקמת תא של ארגון המדינה האסלאמית במרסא-מטרוח. בעקבות ההתרחשויות, פתחו הכוחות המצרים במבצע רחב חסר היקף באזור צפון חצי האי, כאשר במקביל, מדיווחים בתקשורת המקומית, שלא אומתו, עולה כי כלי טיס בלתי מאויש חיסל 15 מחבלים בהתקפה על רכבם.