מתהדק שיתוף הפעולה המודיעיני בין ישראל לסעודיה? מקור מודיעיני ישראלי בכיר גילה היום (ראשון) בשיחה עם אתר ״אילאף״ הסעודי כי קטאר העבירה 35 מיליון דולר בחודש האחרון לחיזבאללה, בשל משבר כלכלי שממנו סובל הארגון הלבנוני, בן בריתו של איראן. לדברי המקור הישראלי, העברת הכספים נערכה לאור ״התחממות היחסים בין קטאר לאיראן, ועל רקע המצור של ארבע המדינות (סעודיה, האמירויות, בחריין ומצריים) על דוחא״.

לדברי מקור המודיעין הישראלי, העברת הכספים מהווה הפתעה לאור המחלוקת הקשה בין קטאר לבין חיזבאללה על רקע השתתפות בלחימה של הארגון הלבנוני שעמד לצד המשטר הסורי במלחמת האזרחים. ״מתברר שהמחלוקת של דוחא עם ריאד גדולה וחשובה יותר בעיני הקטארים״, הבהיר המקור הישראלי עלום השם. ״זה מה שהביא אותה לממן את חיזבאללה״.

חיזוק מקטאר. תומכי חיזבאללה בבירות, לבנון. צילום: רויטרס
חיזוק מקטאר. תומכי חיזבאללה בבירות, לבנון. צילום: רויטרס
המקור הדגיש עוד כי מדובר בתשלום ראשון ״על החשבון״, שהועברו לעמותות שפועלות עם קטאר. ״הכסף הועבר במזומן במזוודות, כדי שהארגון יעביר את הכספים למשפחות ההרוגים והפצועים בלבנון שהובטחו על ידו״, חשף המקור. ״זה נעשה לאור המחאות שהיו לאחרונה בדאחייה שבדרום ביירות, מעוזו של חזבאללה״.

במקביל, המקור חושף שחיזבאללה סובל ממשבר פיננסי חמורה, ואף ירידה בפופולריות על רקע מלחמתו בסוריה ומספר ההרוגים והפצועים ההולך ועולה. עוד מסר, כי איראן מעבירה מימון שנתי בסך 900 מיליון דולר, סכום שאינו מספיק בשל ההסתבכות של חיזבאללה בסוריה ובחזיתות ערביות אחרות, כולל גיוס נערים בגילאי 15 - שעד כה לא היה מקובל בארגון.