הסנטור האמריקאי אל פרנקן אמר הלילה (שני) כי הוא לא מתכנן להתפטר מתפקידו למרות שהוא "מובך ומתבייש" בשל התנהגותו כלפי מספר נשים שהאשימו אותו בהטרדות מיניות. פרנקן, דמוקרט וקומיקאי לשעבר שמייצג בסנאט את מדינת מינסוטה, אמר כי הוא מצפה לשוב לעבודתו ביום שני. "שוב, אני מכבד נשים. מה ש'הורג' אותי זה שזה נותן לאנשים את הרושם שאני לא מכבד נשים", טען הסנטור. "אני מובך ומתבייש. איכזבתי הרבה אנשים ואני מקווה שאוכל לפצות אותם ובהדרגה לזכות מחדש באמונם".
 
למרות היותו אחד מהקולות הליברליים בסנאט, פרנקן אמר כי אין בכוונתו להתפטר. "לא, ועדת האתיקה תבדוק את זה ואני אשתף פעולה עימה באופן מלא". כשנשאל האם הוא מוכן לפרוש ולפנות את מקומו עבור אישה, המחוקק אמר כי "הוא מחויב לעבוד קשה בסנאט עבור תושבי מינסוטה".
פרנקן לא הכחיש אף אחת מההאשמות כנגדו ומסר רק כי הוא "מתנצל" או "לא זוכר" כי התנהג כפי שנטען. הסנטור הואשם תחילה על ידי מגישת רדיו בשם ליאן טווידן כי נישק אותה בניגוד לרצונה לפני הופעה מול חיילים אמריקאים -2006, ותמונה שפורסמה הראתה אותו מחייך כאשר ידיו מעל החזה שלה בעודה ישנה. ארבעה ימים מאוחר יותר אישה בשם לינדזי מץ טענה כי פרנקן נגע בישבנה כשאר הצטלמה איתו במינסוטה ב-2010. שתי נשים נוספות האשימו בשבוע שעבר את פרנקן כי נגע באחוריהן בשתי תקריות נפרדות. 


הסנטור אל פרנקן. צילום: רויטרס
הסנטור אל פרנקן. צילום: רויטרס

 
בתוך כך, חברו למפלגה של פרנקן, המחוקק ג'ון קונרס, הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו בוועדת המשפט של בית הנבחרים לאחר האשמות בהטרדה מינית כנגדו. קונרס אמר כי הוא מכחיש את ההאשמות , אך כי נוכחותו בוועדה במהלך חקירה של ועדת האתיקה של בית הנבחרים בעניין תפגע בעבודתה. כזכור, ההאשמות נגד פרנקן וקונרס באות בעקבות שורת תלונות על הטרדות ותקיפות מיניות נגד דמויות בכירות בתקשורת, בפוליטיקה ובתעשיית הבידור בארצות הברית.