הוא אחד הנשיאים הכי שנויים במחלוקת בתולדות ארצות הברית, יורה מהמותן, מצייץ מהמיטה, נכנס למלחמת קללות עסיסיות עם מנהיג מעצמה גרעינית, ובעיקר נחשב לכוחני. אם כל הדברים האלה נכונים עבור דונלד טראמפ, נדמה שאת ההפך הגמור אפשר להגיד על מלניה טראמפ. קצת יותר משנה בבית הלבן הביאה את עורכי המגזין "ואניטי פייר" לנסות ולהבין מה קורה לגברת הראשונה, מלניה טראמפ, שעד עתה לא רק שלא השאירה חותם, אלא ניסתה כמה שפחות להיות באור הזרקורים, עלתה על שולחן הניתוחים, והתוצאות היו מפתיעות, על פי עדויות מהבית הלבן.


 


השנה היתה 2014, כאשר דונלד טראמפ שקל לרוץ לנשיאות. הוא ישב עם מספר חברים ויועצים על מה שהוא צריך לעשות. זה היה תהליך, כשבהתחלה הוא אפילו חשב תחילה לרוץ להיות מושל ניו יורק. זאת לא היתה הפעם הראשונה שהוא חשב לרוץ, אבל זאת היתה הפעם היחידה שבה התייעץ עם מלניה שאמרה לו: "רק תחליט כבר - גם לחברים שלך נמאס מהסטריפטיז הזה כל ארבע שנים". מקורבים אליה סיפרו כי היא לא השתגעה על הרעיון. "היא ידעה שבעלה רוצה לרוץ לנשיאות, אבל כל הזמן הקפידה להגיד שזה עניין של בעלה, לא שלה. היא הבינה שהוא יהיה אומלל מאוד אם לא יעשה זאת". 

העובדים אוהבים, האזרחים לא מכירים

מלניה טראמפ היא גברת יוצאת דופן. היא אשת הנשיא השנייה בלבד שלא נולדה בארצות הברית, והיחידה שהגיעה ממדינה קומוניסטית. היא מקדישה הרבה מאוד זמן לבנם, בארון טראמפ, וממשיכה לעורר סקרנות לגבי ההתנהלות המסתורית שלה, שלא ממש מזכירה את "האישה הראשונה", כפי שהורגלו אזרחי ארצות הברית על ידי מישל אובמה, בזמן כהונת בעלה, ואין ספק בכך שהיא מבלה פחות זמן בבית הלבן.
עובדי הבית הלבן, הרגילים לעבודה מאומצת באגף המזרחי, בו בדרך כלל שוהה הגברת הראשונה, נותרו חסרי עבודה. חבר ותיק של טראמפ הוסיף: "זה לא משהו שהיא רצתה, וזה לא משהו שהוא חשב שהוא ינצח", אמר חבר ותיק של טראמפ. מלניה עובדת לבד, כשהיא עובדת. יש לה תשעה עובדים בלבד, פחות מחצי ממישל אובמה ולורה בוש. היא נחשבת לאיש סודו של טראמפ, ולמרות הקירבה שלה לציבור מתוקף תפקידה (ומתוקף הסיורים בבית הלבן), היא עדיין נחשבת למי שנשארה בין הצללים. 
 
תפסיק לשחק ותחליט. מלניה ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס

"במהלך המעבר של משפחת טראמפ לבית הלבן במקומם של משפחת אובמה, היה לאנשי האגף המזרחי מעט מאוד מה לעשות. בארון ומלניה לא עברו לבית הלבן עד לחודש יוני האחרון, בסופה של שנת הלימודים שלו". אגב, אם תהיתם, העובדים מאוד אוהבים את הגברת הראשונה, והיא נחשבת ליותר פופולרית מאשר מישל אובמה, כיוון שלדעתם של העובדים, מלניה רגילה להתנהל מול צוות עובדים שמשרתים אותה, כשהיא גם מתערבבת איתם באינטראקציה היומיומית".
"היא אמנם אישה מקסימה, אבל קשה שלא לראות את אי הנוחות שלה ממעמדה ומתפקידה. לא משנה עד כמה היא חזקה, מלניה היא לא אשת שיחה מיומנת. האנגלית שלה אינה מושלמת והיא מעולם לא רצתה להיחשף לאור הזרקורים הציבוריים מעבר לשנות הדוגמנות שלה. בניגוד לאיוונה טראמפ, היא בקושי היתה מעורה בחוגים החברתיים בניו יורק.  כעת נותר לראות מה יהיה הנושא, אם בכלל, בו תנסה להשאיר חותם. מישל אובמה נלחמה בהשמנת ילדים וחינוך הבנות, לורה בוש התנדבה במרפאה בשכונות מצוקה, אבל נראה שמלניה עומדת לנסות ולהילחם בבריונות ברשת, וכשזה יקרה, לדעת רבים, יהיו הרבה השלכות לכך.

עכשיו, אחרי שנה, נדמה שמלניה מוכנה כבר לתפקיד: "היה לה קשה להתרגל, בעיקר לא היה לה נעים בגלל שהמערכת כופה את עצמה עליה, אבל עכשיו היא מתחילה להבין לאן הגיעה ויודעת מה היא רוצה לעשות. ב"וואניטי פייר" סיכמו את הכתבה והוסיפו כי "מלניה יושבת קרוב לחדר בו נמצאת ההפעלה של הטילים הגרעיניים, אולי היא מעוניינת להשתמש בהם".
חביבה על העובדים, מתחילה להתרגל לתפקיד. מלניה טראמפ. צילום: רויטרס