העיתון "א-לויאא" פרסם היום (שני) כתבה על אישה בשם קולט ויאנו, סוכנת המוסד הישראלית, לטענתם, שניהלה קשר עם זיאד עיתאני, שחקן התיאטרון שנעצר בחשד לריגול עבור ישראל. אך במקום תמונתה של ויאנו, העלו עורכי העיתון את תמונתה של השחקנית הישראלית המצליחה גל גדות. מהר מאוד התגלגלה תמונתה של הוונדר וומן לרשתות החברתיות, והתגובות על הבלבול לא איחרו להגיע. 
כזכור, השחקן נאשם על ידי בית המשפט לענייני ביטחון בקשר עם המוסד, ולדברי המקורות, הצעירה שגייסה אותו כונתה ״קולט פיאנפי״. על פי דבריו בחקירה, "היא בעלת שיער שחור ועיניים ירוקות".

גדות. צילום: רויטרס
עיתאני טען כי הכיר אותה באמצעות הפייסבוק ב-2014, והיה ביניהם קשר רומנטי, כאשר הוא חשב כי היא שבדית. לדבריו, היא יזמה את הקשר ופיתתה אותו באמצעות מסרים ותמונות בעלות אופי מיני, דרך אפליקציית ההודעות מסנג'ר. הקשר ביניהם נמשך באמצעות הפייסבוק עד 2015, ואז הוא מסר לה את הטלפון האישי שלו וכתובתו בביירות.

עוד סיפר, כי השיחות שלהם נסבו תחילה סביב המצב הכללי בלבנון ובעולם. בסוף שנת 2016, הקשר ביניהם התפתח לאחר שהצעירה השבדית, שהתברר כי היא ״קצינת מודיעין ישראלית״, גייסה את שחקן התיאטרון עיתאני לעבוד עם המוסד. לדברי השחקן, ״קולט״ דרשה שהוא יהיה פעיל חברתית, ישפר את הקשרים שלו, והודיעה לו שעליו לשפר את חזותו כדי להשתלב בחברה הגבוהה בארצו. על פי פרסומים נוספים, התבקש עיתאני בין היתר לספק מידע אודות ניסיון ההתנקשות בשר הפנים ניהאד בושנאק ובשר לשעבר בלבנון.

זיאד עיתאני. צילום: רשתות ערביות
זו לא פעם ראשונה גדות מקבלת כותרות בעולם הערבי. בלבנון עצמה אף ביקשו להחרים את הסרט "וונדר וומן" בכיכובה והורידו אותו מהאקרנים למרות מחאות של אנשי הקולנוע במדינה.

מנהלי הקמפיין נגד גדות ציינו כי "גדות הינה שחקנית ודוגמנית ישראלית, שב-2004 הייתה מלכת היופי של ישראל, ואף שירתה בצבא הישראלי למשך שנתיים". לדבריהם, "היא ידועה בתמיכתה הבוטה בצבא הישראלי, במיוחד במהלך המלחמה האחרונה ברצועת עזה".