סייפולו סייפוב, המחבל שדרס למוות לפני כחודש שמונה בני אדם ופצע 12 נוספים באמצעות משאית בה נהג על שביל אופניים בדרום מנהטן, כפר בבית המשפט בהאשמות נגדו. לאחר ביצוע הפיגוע דווקא דווח כי סייפוב נראה בחקירתו גאה במעשה שביצע. עורך הדין שניתן לסייפוב מטעם בית המשפט, דוד פטון, סירב להגיב לאחר הדיון למעשיו של מרשו.


ב-21 בנובמבר הוגש כתב אישום נגד סאיפוב עם שמונה סעיפים של רצח, 12 סעיפים של ניסיון לרצח, ותמיכה במדינה האיסלאמית. ההאשמות החמורות יכולות להוביל לעונש מוות שיוטל על סייפוב, אך עדיין לא ברור עם התביעה מתכוונת לבקש זאת. הדיון הבא בעניינו צפוי להיערך ב-23 בינואר.

הפיגוע בניו יורק. צילום: רויטרס
 

מעשה ההרג של סייפוב, בן 29 ממוצא אוזבקי שנכנס לארצות הברית ב-2010 באמצעות הגרלת 'גרין קארד', נעצר רק לאחר שהתנגש באוטובוס של בית ספר ויצא מהרכב. הוא נלכד לאחר מרדף קצר בעקבות ירי שפגע ברגלו. את המשאית הוא רכש שעות ספורות לפני ביצוע הפיגוע. פתק שנכתב בכתב יד בערבית ונמצא ליד המשאית מצביע על נאמנות שלו לארגון "המדינה האסלאמית". לאחר שהגיע ארה"ב, הוא חי בתחילה במדינת אוהיו לפני שעבר לטמפה שבמדינת פלורידה. משם עבר לניו ג'רזי, שם חי עם אשתו ושלושת ילדיו במשך מספר שנים. הוא עבד כנהג "אובר" בחצי השנה האחרונה.



על פי המשטרה הוא תכנן אותו במשך מספר שבועות וביצע אותו בשם ארגון 'המדינה האסלאמית'. "הוא עשה זאת בשם דאעש ובזירה נמצאו כמה פתקים שמצביעים על כך", אמר ג'ון מילר, סגן מפקד משטרת ניו יורק. "ככל הנראה הוא עקב בדיוק אחר ההוראות שדאעש העלה לרשתות החברתיות שלו לגבי ביצוע פיגועים".



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בתגובה לפיגוע כי יפעל לסגירתה של תוכנית הגרלת הגרין קארד. לדברי הנשיא, הוא מעוניין לעבוד יחד עם הקונגרס על מנת לחסל את התוכנית. כיום, 50 אלף בני אדם ממדינות שונות זוכים באפשרות להפוך לאזרחים קבועים של ארצות הברית טראמפ התייחס גם לסייפוב, ואמר כי הוא שוקל לשלוח את המחבל לגוואנטנמו ביי, הכלא בקובה בו מחוזקים רבים מהטרוריסטים שניסו לפגוע בארצות הברית.