נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף הבוקר (חמישי) את ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, בעקבות הביקורת שמתחה עליו, לאחר ששיתף סרטונים אנטי מוסלמים בטוויטר, שפורסמו על ידי קבוצה ימנית קיצונית בריטית. "תרזה, אל תתמקדי בי, תתמקדי בטרור האסלאמי הקיצוני שמשתלט על בריטניה. אנחנו יודעים איך להסתדר לבד", כתב בציוץ הפרובוקטיבי.



כזכור, בציוץ הראשון ששותף, מאת ג'יידה פרנסן, סגנית יו"ר הקבוצה הקיצונית, הוצג מהגר מוסלמי שתוקף אדם על קביים. לאחר מכן, שיתף הנשיא שני קטעי וידאו נוספים שהועלו לרשת על ידי פעילים בקבוצה, שבאחד מהם נצפה המון מסולמי כשהוא דוחף נער מגג בניין בדרך למותו, בעוד שבשני הוצג מוסלמי שמנפץ פסלון בדמות מריה הבתולה. 



הקבוצה הקיצונית, שנוסדה בשנת 2011 על ידי חברי המפלגה הימנית הקיצונית של בריטניה לשעבר (BNP), עלתה לכותרות בזכות העלאת האשמות ביחס ל"אסלאמיזציה של בריטניה". 


פרנסן עצמה התלהבה במיוחד מהתגובה של טראמפ, ששיתף את הסרטון שלה, כאמור, וכתבה: "דונלד טראמפ בעצמו שיתף את קטעי הווידאו, שבהם צפו כבר 44 אלף בני אדם!". היא הוסיפה: "אלוהים יברך אותך טראמפ, אלוהים יברך את אמריקה". 




כזכור, צו ההגירה של הנשיא האמריקאי אושר חלקית על ידי בית משפט לערעורים בקליפורניה. לאחר החתימה על הגרסה הראשונית של הצו בינואר, הוא אמר: "אני מבסס אמצעים חדשים שישאירו טרוריסטים איסלמיים קיצונים מחוץ לארצות הברית".